El fracàs escolar dels descendents de la immigració a Catalunya : més que una assignatura pendent

dc.contributor.author
Bayona, Jordi
dc.contributor.author
Domingo i Valls, Andreu,
dc.contributor.author
Centre d'Estudis Demogràfics
dc.date.issued
2018
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/202298
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:202298
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/6be111df-837e-4446-9094-b14de06c1345
dc.description.abstract
Els descendents dels immigrats internacionals i la seva integració social han de ser un dels objectius prioritaris per a la construcció de la cohesió social. No obstant, les dades estadístiques disponibles són poques, fragmentàries i clarament insuficients. En aquest número del Perspectives Demogràfiques presentem el perfil demogràfic dels descendents dels immigrats, la seva relació amb la immigració, la diversitat, la distribució territorial i el rendiment escolar, com a eina per a lluitar contra la desigualtat i la discriminació d'un grup poblacional que en el futur proper pot representar més de la quarta part dels joves residents a Catalunya. Els resultats provenen de la recerca efectuada per a la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania "Resultats escolars, migració i territori. Catalunya, 2011-2016", i han estat possibles gràcies a l'enllaç entre les dades del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya dels alumnes del curs 2015-16 i el Registre Estadístic de la Població, realitzada per l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat).
dc.description.abstract
La integración social de los descendientes de los inmigrantes internacionales tiene que ser uno de los objetivos prioritarios en la construcción de la cohesión social. Sin embargo, los datos estadísticos disponibles actualmente son limitados, fragmentados y claramente insuficientes. En este número del Perspectives Demogràfiques presentamos el perfil demográfico de los descendientes de los inmigrantes, su relación con la inmigración, la diversidad, la distribución territorial y el rendimiento escolar, como herramienta para luchar contra la desigualdad y la discriminación de un grupo poblacional que en el futuro próximo puede representar más de la cuarta parte de los jóvenes residentes en Cataluña. Los resultados provienen de la investigación efectuada para la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania "Resultats escolars, immigració i territori. Catalunya, 2011-2016", y han sido posibles gracias al enlace entre los datos del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya de los alumnos del curso 2015-16 y el Registre Estadístic de la Població, realizado por el Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat).
dc.description.abstract
The descendants of international immigrants and their social integration must be among the priority focuses in the construction of social cohesion. However, the available statistical data are scanty, fragmentary, and clearly insufficient. In this issue of Perspectives Demogràfiques we present the demographic profile of descendants of immigrants, their relationship with immigration, their diversity, territorial distribution, and school performance as a tool for combatting inequality and discrimination in a population group which, in future, could come to represent a quarter of the young people residing in Catalonia. The data presented here have been provided by research carried out by the Secretariat for Equality, Migrations and Citizenship and published in the report "Resultats escolars, migració i territori. Catalunya, 2011-2016" (School Results, Migration and Territory: Catalonia, 2011 - 2016). They were made possible thanks to the link-up between data from the Department of Education of the Generalitat (Government) of Catalonia for students in the 2015-2016 academic year and the Population Statistics Register of the Statistical Institute of Catalonia (IDESCAT).
dc.format
application/pdf
dc.format
application/pdf
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.language
eng
dc.language
spa
dc.publisher
Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics,
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject
"Segona Generació"
dc.subject
"Segunda Generación"
dc.subject
"Second Generation"
dc.subject
Alumnes immigrats o descendents d'immigrats
dc.subject
Alumnos inmigrados o descendientes de inmigrados
dc.subject
Immigrants or descendants of immigrants
dc.subject
Rendiment escolar
dc.subject
Rendimiento escolar
dc.subject
School performance
dc.subject
Catalunya
dc.subject
Cataluña
dc.subject
Catalonia
dc.subject
Espanya
dc.subject
España
dc.subject
Spain
dc.title
El fracàs escolar dels descendents de la immigració a Catalunya : més que una assignatura pendent
dc.type
Working paper


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)