Reading a fictional storybook in a primary science lesson : narrative reasons and scientific reasons

Autor/a

Bruguière, Catherine

Dale Tunnicliffe, Sue

Fecha de publicación

2017

Resumen

This communication fits into the theoretical framework of scientific literacy, which acknowledges argumentation and narrative as a core of 'epistemic practice' of science class. In this paper we propose to study the extent to which a collective discussion about the interpretation of a 'realistic fiction' storybook in science lesson can be a way to engage young pupils in argumentation. We show that the quality of the directed interaction comes from the form of the teacher's interventions and that the identification of the relevant narrative data embedded in the story allows the pupils to mobilize scientific reasons in order to interpret it.

Tipo de documento

Article

Lengua

Inglés

Materias y palabras clave

Storybooks; Scientific literacy; Primary school; Reasoning; Narrative

Publicado por

 

Documentos relacionados

Enseñanza de las ciencias ; Núm. Extra (2017), p. 4503-4508

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)