El propósito de este artículo es discutir sobre la crítica educacional en comunicación y reflexionar sobre la transgresión de la lógica moral que conforma ciertos lenguajes que promueven la normalización de una gramática estética del sentido, atrapada en un pensamiento imagético. Con una problematización de las especificidades entre la lógica del significado y del sentido en la publicidad televisiva brasileña, planteamos proposiciones que tienen significados que no solo se establecen en la relación con el lenguaje, sino que también nos permiten establecer un aprendizaje crítico con respecto a los signos semióticos. Por lo tanto, la educación crítica puede ser pensada como una generación de sentidos ilimitados, lo que refleja tanto lo que se ha establecido como norma - ya que la moral no es solo una manera de actuar, sino también un orden y una organización-como la promoción de las divisiones y rearticulaciones de estos significados morales a partir de la creación de diferentes repartos del sentido sensible.
El propòsit d'aquest article és discutir la crítica educacional en comunicació i reflexionar sobre la transgressió de la lògica moral que conforma certs llenguatges que promouen la normalització duna gramàtica estètica del sentit atrapada en un pensament imagètic. Amb una problematització de les especificitats entre la lògica del significat i del sentit en la publicitat televisual plantegem proposicions que tenen significats que no només s'estableixen en la relació amb el llenguatge, sinó que també ens permeten establir un aprenentatge crític pel que fa als signes. Per tant, l'educació crítica pot ser pensada com la generació de sentits il·limitats, la qual cosa reflecteix tant el que es va establir com a norma -ja que la moral no és només una manera d'actuar, sinó també un ordre i una organització- quant la promoció de les divisions i re-articulació d'aquests significats morals a partir de la creació de diferents repartiments del sentit sensible.
Spanish
Comunicación; Educación; Significado; Sentido; Lenguaje; Signo; Publicidad
Ministerio de Economía y Competitividad CSO2012-35771
Temps d'educació ; Vol. 53 (2017)
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/