Dieta, Justícia Global i Sostenibilitat : transformant pràctiques cap a la Cultura del Desenvolupament i la Pau

Author

Domènech Casal, Jordi

Publication date

2018

Abstract

La nutrició i la dieta són conceptes que es solen treballar de manera pràctica en les aules de ciències mitjançant l'elaboració de dietes ajustades a necessitats calòriques i nutritives. L'educació pel Desenvolupament i la Pau és un enfoc educatiu que té per objectiu la construcció d'una ciutadania crítica i compromesa amb la transformació social en claus de justícia, sostenibilitat i solidaritat i connexió amb les problemàtiques globals. Hem desenvolupat una seqüència didàctica que, partint d'una proposta clàssica de treball d'elaboració d'una dieta sana, promou la connexió del node de l'alimentació amb diverses problemàtiques globals, com la justícia social i el canvi climàtic. Fem una descripció de la seqüència i els resultats d'aplicació i considerem les possibilitats de transformació d'activitats d'ensenyament de les ciències amb enfocs similars com a aportació a la Cultura del Desenvolupament i la Pau.


Nutrition and diet are concepts usually taught un practical approaches as constructing proposals of diets set for a given caloric and nutritional needs. The Education for Peace and Development movement is an educational frame aiming the construction of a global citizenship with critical awareness and social engagement in reference to justice, sustainability, solidarity and connection with global challenges. On the basis of a classic didactic sequence for the construction of a wealthy diet, we have developed an activity that connects nutrition with several global problems, as social justice and climatic change. We describe the sequence and results of the application and consider the possibilities for the transformation of science didactic sequences with Education for Peace and Development frames.

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Cultura del desenvolupament i la pau; Nutrició; Petjada ecològica; Desigualtat; Micronutrients; Development and peace culture; Nutrition; Ecological footprint; Inequality

Publisher

 

Related items

;

Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària ; Núm. 35 (2018), p. 9-12

Rights

open access

Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/

This item appears in the following Collection(s)