dc.contributor.author
Santisteban, Antoni
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/199410
dc.identifier
urn:10.17345/comeduc200759-62
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:199410
dc.identifier
urn:recercauab:ARE-83878
dc.identifier
urn:articleid:23395559v20p59
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/1254a752-79d2-4134-a167-7ec3dec2a03f
dc.description.abstract
En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. La mateixa historiografia reconeix que el temps és el gran concepte de la història. És molt coneguda la frase de l'historiador Fernand Braudel (1984): 'L'historiador no s'evadeix mai del temps de la història: el temps s'adhereix al seu pensament com la terra a la pala del jardiner (...). Per a l'historiador tot comença i tot acaba amb el temps'. Koselleck (1993) relaciona el temps històric amb la vida: 'Qui pretén fer-se una idea corrent del temps històric ha de prestar atenció a les arrugues d'un avi, a les cicatrius en què està present un destí de la vida passada'
dc.format
application/pdf
dc.relation
Comunicació educativa ; Núm. 20 (2007), p. 59-62
dc.rights
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
dc.rights
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
dc.subject
Didàctica de les Ciències Socials
dc.subject
Educació Primària
dc.title
Una experiència d'ensenyament del temps històric