Construir per aprendre : BACUS-UAB o la formació terminològica per a traductors

Author

Aguilar-Amat, Anna,

Mesa-Lao, Bartolomé

Pahisa Solé, Marta

Publication date

2011

Abstract

Aquest article descriu una base de dades terminològica que ha estat desenvolupada amb tres objectius: la docència de la terminologia per als futurs traductors, la recuperació de la informació fruit de la recerca en equip i l'intercanvi d'informació entre llecs, experts i mediadors lingüístics (traductors i terminòlegs). El treball continuat durant quinze anys ha permès extreure conclusions respecte del factor humà, l'enginyeria del coneixement, l'abast dels mitjans de representació terminogràfica i el poder cognoscitiu del llenguatge especialitzat.


This paper describes a terminological data base that has been developed with three main aims: teaching terminology to train future translators, the retrieval of the information resulting from team work, and the exchange of language resources between laymen, experts and language mediators (translators and terminologists). Our ontinuous work over 15 years has enabled us to draw some conclusions about the human factor, knowledge engineering, the scope of terminography tools as well as the cognitive power of specialized language.

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Didàctica de la terminologia; Terminografia; Traducció; Relacions conceptuals; Coneixement expert; Traducció especialitzada; Didactics of terminology; Terminography; Translation; Conceptual relations; Expert knowledge; LSP translation

Publisher

 

Related items

Terminàlia ; Núm. 4 (Desembre 2011), p. 7-18

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)