An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators

dc.contributor.author
Escobar Urmeneta, Cristina
dc.date.issued
2019
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/203253
dc.identifier
urn:10.5565/rev/clil.21
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:203253
dc.identifier
urn:oai:clil.revistes.uab.cat:article/21
dc.identifier
urn:articleid:26045613v2n1p7
dc.identifier
urn:recercauab:ARE-90445
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/cdd7ac57-9dfb-4608-b083-0465dbf56b9a
dc.description.abstract
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. The article contextualises CLIL within the European Union (EU) policy intended to promote effective plurilingualism for all, offers a rationale for CLIL and warns policy makers and practitioners of certain practices commonly observed in CLIL settings that may undermine its effectiveness.
dc.description.abstract
Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l' enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). L'article situa l'AICLE en el context de la política lingüística de la Unió Europea (UE) encaminada a promoure un plurilingüisme actiu per a tota la ciutadania, presenta alguns principis teòrics que fonamenten aquest enfocament, i adverteix sobre pràctiques observades en aules AICLE que poden amenaçar el seu potencial educatiu.
dc.description.abstract
Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas -con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). El artículo sitúa el AICLE en el contexto de la políticalingüística de la Unión Europea (UE) a encaminada a promover un plurilingüismo activo para toda la ciudadanía, presenta algunos principios teóricos que fundamentan este enfoque,y advierte sobre prácticas observadas en aulas AICLE que pueden amenazar su potencial educativo.
dc.format
application/pdf
dc.language
eng
dc.publisher
dc.relation
;
dc.relation
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education ; Vol. 2 Núm. 1 (2019), p. 7-19
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject
CLIL
dc.subject
Classroom interaction
dc.subject
Democratic CLIL
dc.subject
Dual-focused instruction
dc.subject
Language policy
dc.subject
Plurilingual education
dc.subject
Teacher education
dc.subject
AICLE
dc.subject
Interacció a l'aula
dc.subject
AICLE democràtic
dc.subject
Ensenyament amb doble focalizació
dc.subject
Política lingüística
dc.subject
Educació plurilingüe
dc.subject
Formació del professorat
dc.subject
Interacción en el aula
dc.subject
AICLE democrático: enseñanza con doble focalización
dc.subject
Educación plurilingüe
dc.subject
Formación del profesorado
dc.title
An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators
dc.type
Article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)