Avaluació online en grups grans : ACME a la Facultat d'Economia i Empresa de la UAB

Author

Márquez Cebrián, Ma. Dolores

Soriano Sáez, Pilar

Publication date

2016

Abstract

El nombre d'estudiants matriculats als primers cursos a la Facultat d'Economia i Empresa de la UAB és molt elevat, això dificulta el seu seguiment de forma individualitzada i continua. En les assignatures de Matemàtiques i Estadística és essencial que els alumnes realitzin un gran nombre d'exercicis per tal de poder assolir tant la destresa en el tractament de la informació, com l'adquisició dels conceptes. Per aquest motiu i per les funcionalitats que ofereix, es va decidir utilitzar ACME com plataforma d'aprenentatge. L'ACME "Avaluació Continuada i Millora de l'Ensenyament" és una plataforma d'e-learning perfectament connectada amb Moodle i orientada a la correcció automàtica d'un gran ventall d'exercicis. En aquesta comunicació es presenten el procés i els resultats de la implantació d'ACME durant el curs 2014/15 en les assignatures de Matemàtiques I, d'una banda, i Estadística I i II d'altra banda. Els objectius que es perseguien en cada una de les assignatures han estat diferents, però en general es pot concloure que la plataforma és útil i està ben valorada pel professorat com a eina complementària en el procés d'avaluació.


The number of students enrolled in the first course of Business and Economics studies at UAB is high; this fact is a barrier to track them individually and continuously. However, in subjects as Mathematics and Statistics, is essential that students take a large number of exercises for developing the skills to solve problems and acquiring new concepts. For these reasons the support of an e-learning platform was required. The acronym ACME stands for the catalan translation for "Assessment and Continuous Improvement of Education". ACME is a web based on e-learning tool that provides automatic and on-line assessment of a wide range of exercises. This communication presents the process and results of the implementation of ACME during the year 2014/15 in three subjects, Mathematics I, Statistics I and Statistics II. The objectives pursued in each of the subjects were different, but it can be concluded that this e-learning platforms is useful as a complementary tool in the assessment process.

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Avaluació online; Grups grans; Online assessment; Large groups

Publisher

 

Related items

RIDU Revista d'Innovació Docent Universitària ; Núm. 8 (2016), p. 65-76

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

This item appears in the following Collection(s)