La (r)evolució dels electrodomèstics, un cas pràctic de com incloure la justícia global en una seqüència didàctica STEM a secundària

Author

Campeny i Ayala, David

Gallart Portas, Àngel

Publication date

2020

Abstract

L'aprenentatge de qualsevol contingut STEM també pot incloure la mirada de la justícia global per tal de promoure el pensament crític entre l'alumnat convidant-lo a ser protagonista d'una acció de transformació social. En aquest sentit, la (r)evolució dels electrodomèstics és una seqüència didàctica que fou concebuda dins del grup de treball EduglobalSTEM per a treballar l'electricitat i els estereotips de gènere a les matèries de tecnologia i tecnologia industrial I de segon d'ESO i primer de batxillerat respectivament.


Learning about any STEM content can also include the view of global justice in order to promote critical thinking among students by inviting them to be the protagonists of an action of social transformation. In this sense, the (r)evolution of home appliances is a didactic sequence that was conceived within the EduglobalSTEM working group to work on electricity and gender stereotypes in Technology and Insdustrial Technology subjects in 2nd of ESO and 1st of Batxillerat respectively.

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Eduglobalstem; STEM; Electricitat; Eficiència energètica; Gènere; Justícia global; Electricity; Energy efficiency; Genre; Global justice

Publisher

 

Related items

;

Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària ; Núm. 40 (2020), p. 9-18

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

This item appears in the following Collection(s)