Teaching Spanish in the United States in the digital age : strategies and approaches on teaching Spanish in online and hybrid classes

dc.contributor.author
She, Liane
dc.contributor.author
Sears, Eli
dc.date.issued
2020
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/225774
dc.identifier
urn:10.5565/rev/jtl3.838
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:225774
dc.identifier
urn:oai:jtl3.revistes.uab.cat:article/838
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/371478
dc.description.abstract
Virtual technologies are omnipresent in everyday life and are becoming essential to either online, or hybrid classes. In higher education institutions in the United States, virtual platforms are in-creasingly used for teaching Spanish as a foreign language to students from varying back-grounds. As such, this article proposes an approach to teaching grammar in virtual spaces, that takes into account the communicative goals established in a given syllabus. The methods and strategies we propose offer an attractive language course that allows students to remotely learn and practice a language. As Spanish professors who teach beginning to intermediate level stu-dents, we will share our strategies for teaching grammar using concrete examples from our clas-ses. We will also present data that show some measures of efficiency to teach Spanish grammar in a virtual setting.
dc.description.abstract
Les tecnologies virtuals són omnipresents a la vida quotidiana i han esdevingut imprescindibles, tant a les classes online com presencials. A les institucions universitàries dels Estats Units, les plataformes virtuals s'utilitzen cada vegada més amb alumnes de diferents perfils que estudien espanyol com a llengua estrangera. En aquest context, proposem una aproximació a l'ensenyament de la gramàtica -en espais virtuals- que té en compte els objectius comunicatius establerts en el pla d'estudis. Els mètodes i les estratègies que plantegem ofereixen un curs de llengua atractiu que permet als estudiants aprendre i practicar un idioma a distància. Com a pro-fessors d'espanyol que ensenyem en nivells inicial i intermedi de dues universitats diferents, compartirem algunes estratègies per ensenyar gramàtica utilitzant exemples concrets de les nos-tres classes. Així mateix, presentarem els resultats que mostren algunes mesures eficaces per ensenyar la gramàtica de l'espanyol en un context virtual.
dc.description.abstract
Las tecnologías virtuales son omnipresentes en la vida cotidiana y se han vuelto imprescindibles tanto en las clases en línea como en las semipresenciales. En las instituciones universitarias de Estados Unidos, las plataformas virtuales se utilizan cada vez más para español como lengua extranjera a estudiantes con diferentes perfiles. En este contexto, proponemos una aproximación a la enseñanza de la gramática en espacios virtuales que tenga en cuenta los objetivos comuni-cativos establecidos en el programa de estudios. Los métodos y estrategias que planteamos ofre-cen un curso de lengua atractivo que permite a los estudiantes aprender y practicar un idioma a distancia. Como profesores de español de nivel inicial a intermedio de dos universidades distin-tas, compartiremos algunas estrategias para enseñar gramática utilizando ejemplos concretos de nuestras clases. Asimismo, presentaremos los datos que muestran algunas medidas eficaces para enseñar la gramática del español en un contexto virtual.
dc.description.abstract
Les nouvelles technologies sont omniprésentes dans la vie quotidienne et sont indispensables dans les cours de langues étrangères, que ce soit en mode asynchrone ou en mode hybride. Dans les universités américaines, les plateformes virtuelles sont de plus en plus prisées par les enseignants d'espagnol, qui enseignent à des étudiants de profils très variés. Cet article propose une approche de l'enseignement de la grammaire espagnole en ligne qui tient compte des objec-tifs de communication des programmes d'études officiels. Les méthodes et stratégies proposées dans cet article ont pour objectif de créer un cours de langue attractif, qui permet aux étudiants d'apprendre et de pratiquer une langue étrangère à distance, de façon accessible et interactive. En tant que professeurs d'espagnol des niveaux débutant et intermédiaire, nous partageons, dans un premier temps, nos stratégies d'enseignement de la grammaire à travers plusieurs exemples concrets utilisés dans nos classes. Dans un deuxième temps, nous présentons des données qui montrent l'efficacité de ces méthodes et stratégies.
dc.format
application/pdf
dc.language
eng
dc.publisher
dc.relation
;
dc.relation
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature ; Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020), art. e838
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject
Elementary spanish
dc.subject
Intermediate spanish
dc.subject
Foreign language
dc.subject
Communicative goals
dc.subject
Spanish grammar
dc.subject
Distance teaching and learning
dc.subject
Llengua estrangera
dc.subject
Aprenentatge comunicatiu
dc.subject
Gramàtica espanyola
dc.subject
Ensenyament i aprenentat-ge a distància
dc.subject
Lengua extranjera
dc.subject
Aprendizaje comunicativo
dc.subject
Gramática española
dc.subject
Enseñanza y aprendizaje a distancia
dc.subject
Langues étrangères
dc.subject
Approche communicative
dc.subject
Grammaire de l'espagnol
dc.subject
Enseignement et ap-prentissage à distance
dc.title
Teaching Spanish in the United States in the digital age : strategies and approaches on teaching Spanish in online and hybrid classes
dc.type
Article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)