L'objectiu d'aquest document és reflexionar sobre l'avaluació en l'aprenentatge cooperatiu a partir de les experiències desenvolupades pels diferents membres de l'ACECS (Aprenentatge Cooperatiu en Ciències Socials). Les activitats plantejades mitjançant el treball cooperatiu han de donar una importància cabdal a l'avaluació del treball en grup, ja que aquesta és la que permetrà valorar l'adquisició i evolució de les habilitats que el treball cooperatiu permet assolir i, a més a més, és un instrument que facilita que el grup actuï de forma cohesionada i des de la interdependència positiva. Així mateix, s'ha constatat també la necessitat de complementar l'avaluació de l'aprenentatge del grup amb algun tipus de control o avaluació individual de cada alumne. D'aquesta manera, s'assoleix una qualificació final més ajustada a l'aprenentatge real de cada alumne. A més, el control extern i individual de l'alumne fomenta la responsabilització d'aquest dins del grup. La nostra intenció no és realitzar una anàlisi teòrica sobre aquesta qüestió, sinó presentar una descripció de diferents fórmules experimentades a l'aula per part dels membres de l'ACECS i que han tingut resultats satisfactoris. Creiem que tot plegat pot resultar d'interès en qualsevol procés d'implementació d'activitats de treball cooperatiu i, particularment, en aquells que es duguin a terme en l'àmbit de les Ciències Socials
Catalan
Avaluació; Aprenentatge cooperatiu; Ciències socials
Jornada de Campus d'Innovació Docent ; 3a : 2006
open access
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Ponències i comunicacions [1138]