Introducció a l'estadística amb recursos tecnològics (TIC) apropiats a cursos amb multiplicitat de grups

dc.contributor.author
Castillo, Joan del
dc.contributor.author
Llorens i Massana, Mireia
dc.contributor.author
Safont Edo, Carmen
dc.contributor.author
Serra i Mochales, Isabel
dc.date.issued
2007
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/65721
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:65721
dc.description.abstract
En aquest treball presentem una experiència duta a terme al llarg de quatre anys que ens ha permès motivar els estudiants de Biologia per a l'estudi de l'Estadística, entenent que aquesta és una matèria pròpia de la titulació que han escollit. Hem incrementat així decisivament la seva participació en els exàmens. La idea inicial ha estat realitzar amb els estudiants un treball de camp d'estadística en cadascuna de les seves etapes. Per això hem introduït unes classes pràctiques amb ordinador i hem adaptat la metodologia docent, tot actualitzant algunes parts del programa. Paral·lelament, ha anat pujant clarament el nombre d'estudiants que superen l'assignatura. Les noves tecnologies de la informació i la comunicació fan possible treballar amb un gran nombre d'estudiants (500) de tal manera que sembli un treball personalitzat. Cada estudiant té un treball diferent i a la vegada equivalent, de manera que això el porta a treballar amb col·laboració sentint-se atès i avaluat individualment.
dc.description.abstract
In this paper we present an experience developed over four years with students of Biology. Through it we have been able to motivate first year students to introduce themselves in the study of the Statistics as a major not strange to their curricular interest. The idea was to carry out with the students a statistics work in each one of its phases. To achieve that goal, we organized practical sessions with computer and adapted the educational methodology and program. The new technologies make possible to work with a large number of students in a way apparently personalized. Each student is assigned to an individual and equivalent homework, and so moved to work cooperatively and feeling to be assessed individually. The fact is that the index of participation in evaluation test has significantly increased, as well as the index of success of students.
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.publisher
dc.relation
Jornades d'Innovació Docent de la UAB ; 4es : 2007
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
dc.rights
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
dc.subject
Estadístiques introductòries
dc.subject
Noves tecnologies
dc.subject
Introductory statistics
dc.subject
New technologies
dc.subject
New learning and assessing methods
dc.title
Introducció a l'estadística amb recursos tecnològics (TIC) apropiats a cursos amb multiplicitat de grups
dc.type
Comunicació de congrés


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)