dc.contributor.author
Lapedriza i Garcia, Àgata
dc.contributor.author
Benavente i Vidal, Robert
dc.contributor.author
Ferrer, Miquel
dc.contributor.author
Garcia, Jaume
dc.contributor.author
Sánchez Albaladejo, Gemma
dc.contributor.author
Valveny Llobet, Ernest
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/66005
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:66005
dc.description.abstract
En aquest treball es presenta l'adaptació a l'EEES de les assignatures de Algorismes i Programació (AP) i Llenguatges de Programació (LP) de la titulació d'Enginyeria Informàtica de la UAB. Per a aquesta adaptació s'ha utilitzat, entre d'altres, una metodologia d'aprenentatge basada en un projecte comú. AP engloba coneixements teòrics sobre anàlisi i disseny d'algorismes, mentre que a LP es treballa el llenguatge de programació C i la seva aplicació pràctica. Tradicionalment aquestes dues assignatures s'han tractat de forma independent malgrat que els seus continguts són complementaris. Amb la finalitat de treure un benefici d'aquesta vinculació es va decidir coordinar els seus programes. A més, per a potenciar la transferència de coneixements d'una assignatura a l'altra es proposa desenvolupar un projecte comú al llarg del curs. D'aquesta manera s'aconsegueix de forma més natural que AP i LP comparteixin un mateix fil argumental i a la vegada els alumnes adquireixen una visió més global dels fonaments de la programació. A l'inici del curs es proposa un enunciat genèric que presenta el projecte sense especificar què aportarà cada assignatura a la seva resolució. Els projectes que es plantegen intenten ser atractius pels alumnes per tal de motivar-los. Per això, bàsicament es proposa la programació de jocs. A mesura que el curs avança es van detallant els passos que cal seguir a nivell de disseny (AP) i a nivell d'implementació (LP) per a construir la solució final. La implementació d'aquesta metodologia ha estat molt satisfactòria i s'ha observat un major interès per part dels alumnes. A més, ha descendit el nombre de no presentats i ha pujat el nombre d'aprovats i la nota mitjana. In this work we describe part of the process carried out to adapt to the EEES two subjects (Algorithms and Programming - AP and Programming Languages - LP) of the degree on Computer Science at UAB. The adaptation is based on the utilization of a Project-Based Learning methodology.
dc.description.abstract
AP is a subject devoted to explain the theoretical basis of the analysis and design of algorithms, whereas LP applies these theoretical concepts using the C programming language. In the past, both subjects were seen as independent units although their contents are clearly complementary. In order to exploit this complementarity we decided to work towards a greater coordination of activities. The basis of this coordination is the development of a common programming project along all the semester. In this way, both subjects share the same piece of work and the students can acquire a global view of the programming basis. At the beginning of the semester we propose a generic problem that the students must solve and implement. We try to propose projects that can be appealing and motivating to the students. A good source of inspiration for that is programming videogames. As the semester advances we provide more details about the work to be done at the level of the design of the algorithm (AP) and at the level of programming in C (LP). The results of using this methodology are quite satisfactory. We have observed a greater interest and motivation of the students. Besides we have also quantitatively improved the academic results.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Jornades d'Innovació Docent de la UAB ; 5es : 2008
dc.rights
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
dc.rights
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
dc.subject
Aprenentatge Basat en Projectes
dc.subject
Experiències Docents
dc.title
Una experiència d'aprenentatge basada en projectes en l'àmbit de la informàtica
dc.type
Comunicació de congrés