Universitat de Barcelona: Departament de Teoria i Història de l'Educació. GREPPS (Grup de Recerca en Pensament Pedagògic i Social) Segona Escola d'Estiu Juliol-2019. Pensament pedagògic avançat: anàlisis genealògiques. (Sessió dimarts, 9 de juliol de 2019)
Los códigos normativos de la educación física escolar moderna se han configurado a lo largo de un proceso de institucionalización -o de invención- de creencias científico-técnicas. Estos códigos normativos tienen los primeros antecedentes en el Real Instituto Militar Pestalozziano (1806-1808) y llegan incrustados hasta la actual Ley Orgánica de la Mejora de la Cualidad Educativa (LOMCE). Sobre este marco histórico-genealógico se compendian significativos elementos que permiten visibilizar a través del discurso de Foucault una crítica ideológica sobre la actual educación física escolar.
Spanish
Foucault; Educación física; LOMCE
Escola d'Estiu. Pensament pedagògic avançat: anàlisis genealògiques ; 2a : Juliol 2019
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Ponències i comunicacions [1138]