dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya
dc.contributor
Arbós Bertrán, Albert
dc.contributor.author
Ardid Amorós, Montserrat
dc.date
2010-02-16T11:53:59Z
dc.date
2010-02-16T11:53:59Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/1101
dc.description.abstract
Els objectius d'aquest treball es concreten en les aportacions que es poden fer des de la psicopedagogia per a definir els criteris que han de guiar el procés d'elaboració del currículum de les TIC en l'ensenyament obligatori i en la manera com el psicopedagog col·labora en aquesta tasca amb altres professionals (tècnics i docents). Així, concretant més les meves intencions, la tasca per a aquest pràcticum consistirà en la revisió de diferents models curriculars sobre les TIC (models d'altres països i propostes parcials dels PCC d'alguns centres d'educació primària de Catalunya), analitzant-los des del punt de vista psicopedagògic i segons un model constructivista de l'ensenyament i de l'aprenentatge, per tal d'arribar a la proposta d'un model propi emmarcat en els principis del currículum prescriptiu marcat per la LOGSE, referits a educació infantil i primària.
dc.description.abstract
Los objetivos de este trabajo se concretan en las aportaciones que se pueden hacer desde la psicopedagogía para definir los criterios que deben orientar el proceso de elaboración del currículum de las TIC en la enseñanza obligatoria y en la manera como el psicopedagogo colabora en esta tarea con otros profesionales (técnicos y docentes). Así, concretando más mis intenciones, la tarea para este prácticum consistirá en la revisión de diferentes modelos curriculares sobre las TIC (modelos de otros países y propuestas parciales de los PCC de algunos centros de educación primaria de Cataluña), analizándolos desde el punto de vista psicopedagógico y según un modelo constructivista de la enseñanza y del aprendizaje, para llegar a la propuesta de un modelo propio enmarcado en los principios del currículum prescriptivo marcado por la LOGSE, referidos a educación infantil y primaria.
dc.description.abstract
The objectives of this work focus on the contributions of psychopedagogy to the definition of the criteria which have guided the process of elaboration of the curriculum of ICT in compulsory education, and on how the psycho-pedagogue can collaborate in this task along with other professionals (technical and teaching). Thus, further specifying my intentions, the task for this practical work will consist of the review of the various curricular models about ICT (models from other countries and partial proposals from the PCC of some primary schools in Catalonia), analyzing them from the psycho-pedagogical point of view and according to a constructivist model of teaching and learning, in order to arrive at the proposal of an original model framed within the principles of the prescriptive curriculum suggested by the LOGSE, referring to child and primary education.
dc.format
application/pdf
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús.
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/</a>
dc.subject
Curricula (Education)
dc.subject
Psychopedagogy
dc.subject
Information Technology
dc.subject
Currículums (Ensenyament)
dc.subject
Psicopedagogia
dc.subject
Tecnologia de la informació
dc.subject
Currículos (Educación)
dc.subject
Psicopedagogía
dc.subject
Tecnología de la información
dc.title
Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació : criteris psicopedagògics per al desenvolupament curricular
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis