dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya. Biblioteca
dc.contributor.author
Pérez Alarcón, Adoració
dc.date
2010-02-16T11:44:16Z
dc.date
2010-02-16T11:44:16Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/327
dc.description.abstract
L'ús de les noves tecnologies de la informació ha fet possible la creació de biblioteques virtuals universitàries que, no solament són part integrant del model pedagògic, sinó que poden introduir els seus continguts i serveis en llocs fins ara insospitats: a les aules virtuals formant parteix de les assignatures, en els espais virtuals de suport a la docència, en les àrees de recerca i, sens dubte, en l'apartat de Biblioteca que li és propi. Aquestes facilitats derivades de l'organització de Campus Virtuals, permeten al professional bibliotecari/documentalista personalitzar continguts i serveis, i crear biblioteques a mida de cada necessitat. També permeten desenvolupar tècniques "push" per notificar i disseminar els serveis més adequats a cada tipologia d'usuari.
dc.description.abstract
El uso de las nuevas tecnologías de la información ha hecho posible la creación de bibliotecas virtuales universitarias que, no sólo son parte integrante del modelo pedagógico, sino que pueden introducir sus contenidos y servicios en lugares hasta ahora insospechados: en las aulas virtuales formando parte de las asignaturas, en los espacios virtuales de soporte a la docencia, en las áreas de investigación y, desde luego, en el apartado de Biblioteca que le es propio. Estas facilidades derivadas de la organización de Campus Virtuales, permiten al profesional bibliotecario/documentalista personalizar contenidos y servicios, y crear bibliotecas a medida de cada necesidad. También permiten desarrollar técnicas "push" para notificar y diseminar los servicios más adecuados a cada tipología de usuario.
dc.description.abstract
Use of new information technologies has made possible the creation of virtual university libraries that, are not only an integral part of the pedagogical model, but that can introduce their contents and services in places that were unforeseen until now: in virtual classrooms where they are a part of courses, in virtual teaching support spaces, in research areas and, of course, in their own Library section. These possibilities, derived from the organization of virtual campuses, allow the professional librarian/documentalist to personalize contents and services, and to create custom-made libraries according to specific needs. They also allow development of "push" techniques to notify and disseminate the most suitable services to each typology of users.
dc.format
application/pdf
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.relation
XVIII Coloquio Internacional de investigación bibliotecológica y de información. Mèxic D.F., octubre 2000.
dc.rights
Copyright © Biblioteca Virtual de la UOC, 2000
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</a>
dc.source
http://biblioteca.uoc.edu/cgi-bin/pass/byteserver.pl/docs_elec/ponencies/0038.pdf
dc.subject
Universitat Oberta de Catalunya. Biblioteca
dc.subject
Digital libraries
dc.subject
Academic libraries
dc.subject
Public services (Libraries)
dc.subject
Distance education
dc.subject
Universitat Oberta de Catalunya. Biblioteca
dc.subject
Biblioteques digitals
dc.subject
Biblioteques universitàries
dc.subject
Serveis al públic (Biblioteques)
dc.subject
Ensenyament a distància
dc.subject
Universitat Oberta de Catalunya. Biblioteca
dc.subject
Bibliotecas digitales
dc.subject
Bibliotecas universitarias
dc.subject
Bibliotecas -- Usuarios
dc.subject
Enseñanza a distancia
dc.title
Usos y formas de la biblioteca virtual en la educación a distancia
dc.type
info:eu-repo/semantics/conferenceObject