dc.contributor
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
dc.contributor
Prades Celma, Josep Lluís
dc.contributor.author
López Amo, Mireia
dc.date.accessioned
2011-01-20T08:26:00Z
dc.date.available
2011-01-20T08:26:00Z
dc.date.created
2010-02-01
dc.date.issued
2011-01-20T08:26:00Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/97358
dc.description.abstract
Liberalism claims that for a subject S to be justified in believing p, a proposition about the external world, on the basis of his senses it is not necessary to be antecedently justified in believing propositions as there is an external world. On the other hand, conservatism claims that to be justified in believing that p on the basis of one’s perception, one must have antecedent justification to believe that p. Intuitively, we are inclined to think that liberalism about the structure of perceptual justification fits better with our epistemic practices. We acknowledge that, although we cannot produce warrant for the background belief in the external world, our empirical beliefs can be perceptually justified. However, I am interested in arguing that conservatism is theoretically better supported than liberalism. The first reason to defend this is based on the fact that in embracing liberalism dogmatism is affected by pervasive problems. The second one comes from recognizing the strength of the argument based on the thesis that experience is theory-laden.
But not all are advantages for conservatism. Conservatism is presupposed in contemporary formulations of scepticism through the requirement of prior justification for background assumptions, and this fact compels anti-sceptical conservatives to conceive a non-evidential form of warrant, entitlement, to contest the sceptical threat My main worry is that, although the path of entitlement has some prospects to succeed, this new notion of justification seems to be posed ad hoc for conservatives to solve the sceptical problem.
These contents are organized along the three chapters. The result of chapter 1 is a pattern of sceptical argument formed by two premises: P1*, a conservative principle, and P2*. In chapter 2 and chapter 3 two anti-sceptical proposals against the argument sketched in chapter 1 are described. Chapter 2 is devoted to explain and assess a first anti-sceptical proposal that denies P1*: dogmatism. Moreover, in chapter 3, another anti-sceptical strategy is described (the route of entitlement) that contests scepticism denying the plausibility of P2*.
cat
dc.description.abstract
El resultat de la investigació duta a terme durant el període de gaudi de la beca predoctoral FI ha donat lloc de manera especial a dos articles que han estat presentats en diferents seminaris i congressos. Ambdós articles constitueixen part de la meva tesi doctoral. Aquests
dos treballs constitueixen la mostra més interessant i original del que ha estat la meva tasca
investigadora al llarg dels últims tres anys.
L’objectiu últim dels dos treballs és el d’argumentar en contra posicions dogmatistes sobre la
justificació de creences perceptives. Aquestes posicions han ressorgit amb força en el marc
de l’epistemologia. El seu ressorgiment és deu en part al fracàs d’altres propostes a l’hora
d’oferir una resposta satisfactòria a l’escepticisme epistèmic. El dogmatisme, amb la seva
proposta liberal sobre l’estructura del la justificació perceptiva, ofereix una proposta
antiescèptica que, tot i que potser no convenç a l’escèptic, té la virtut de ser d’allò més
intuïtiva. No obstant, tot i l’aparent plausibilitat de la proposta dogmatista, el meu objectiu ha
estat mostrar que hi ha greus problemes teòrics que l’afecten. Altres filòsofs ja han ofert
objeccions contra aquesta proposta; tanmateix, com intento mostrar en la meva tesi,
aquestes objeccions no són definitives, és a dir, el dogmatisme pot donar solució a tots els
problemes que aquestes objeccions plantegen. El meu objectiu ha estat oferir dos objeccions
contra el dogmatisme que aquest no tingui perspectives de respondre.
El primers dels articles que presento a continuació tracta d’argumentar que si la teoria de la
càrrega teòrica de l’experiència és vertadera, aleshores el dogmatisme ha de ser fals. El segon dels articles tracta de mostrar que és implausible acceptar el dogmatisme perquè les
conseqüències que d’aquesta proposta se’n deriven són clarament inacceptables.
cat
dc.format.extent
23 p.
ca
dc.format.extent
172120 bytes
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.relation.ispartofseries
Els ajuts de l'AGAUR;2009FIC00120
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
cat
dc.subject.other
Escepticisme
ca
dc.subject.other
Coneixement, Teoria del
ca
dc.title
Scepticism Revisited
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/report
ca