La metodologia del cas en un espai d'aprenentatge interactiu

dc.contributor
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.contributor.author
Martínez González, Carmen
dc.date.accessioned
2011-02-08T10:37:31Z
dc.date.available
2011-02-08T10:37:31Z
dc.date.created
2008
dc.date.issued
2011-02-08T10:37:31Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/97465
dc.description.abstract
Tota implementació d’un nou sistema de treball ha de ser revisada, avaluada i millorada perquè compleixi amb els seus objectius. Des que al curs 2004 (Ajut AGAUR 2004) varem dur a terme la implantació de la plataforma a les assignatures de la Facultat de Psicologia, estem treballant en les assignatures de l’àmbit de Psicologia social i, més concretament, Psicologia de les Organitzacions, amb uns materials originals, creatius i innovadors que no solament són fàcils d’utilitzar pel professor sinó que permeten la interacció entre docents de diferents facultats i estudiants, amb l’objectiu d’aprendre conjuntament. L’aplicació telemàtica per analitzar casos complexos va ser introduïda en una assignatura amb resultats significatius i és, a partir d’aquest projecte, que s’ha pogut treballar en altres assignatures amb iguals resultats d’èxit. L'informe que es presenta recull les millores establertes a partir de l’avaluació efectuada de l’experiència anterior i els resultats analitzats de la primera experiència. Les millores introduïdes no solament fan referència als materials (imatges, textos, relacions entre ells) sinó també a l’avaluació dels estudiants. Tenir uns criteris clars de què se li està demanant a l’estudiant que faci quan interactua amb la plataforma, l’amplitud del ventall de comportaments esperats (plantilla d’avaluació), i el feedback que ha de donar-se a cada estudiant, és una eina necessària per a poder avaluar amb garanties de qualitat. D’altra banda que el professor tingui un material elaborat en forma de graella, li facilita aquesta avaluació. Podem concloure amb aquest informe que la plataforma és capaç d’avaluar les competències que ens havíem proposat i, alhora, ser una bona eina per a treballar l’autonomia de l’estudiant i motivar-lo per a seguir aprofundint en l’àmbit dels RRHH en les organitzacions, objectiu que, des del principi, ens havíem proposat.
cat
dc.description.abstract
Every implementation of a new system of work has to be reviewed, assessed and improved in order to agree with their aims. Since the course of 2004 (AGAUR 2004 prime) in which we carried out the platform implementation in the Faculty of Psychology, we are working on the subjects of the Social Psychology area, specifically, on Organizational Psychology subject. It has been carried out with some innovative materials not easy to use for the teacher but it can allow the interaction between teachers and students from different faculties, with the aim of learning together. A telematic application was introduced to analyze complex cases in that subject and, in consequence, we get significant outcomes. As a result of this project we were able to work on other subjects with the same success on the results. The report presented here shows the improvements established after the evaluation of the former experience and the analisys of the first experience results. The introduced improvements not only make reference to the materials (images, texts, relations between them) but also to the evaluation of the students. Providing clear criteria of what the students are expected to do when they are interacting with the platform, the range of expected behaviors (evaluation check list) and the feedback that has to be given to each student, are necessary tools for elaborating quality assessments. Besides, having a clear and specified check lists makes easier the evaluation for the teachers.
cat
dc.format.extent
71 p.
ca
dc.format.extent
898412 bytes
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
ca
dc.relation.ispartofseries
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00062
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
cat
dc.subject.other
Psicologia -- Ensenyament universitari
ca
dc.subject.other
Ensenyament universitari -- Metodologia
ca
dc.title
La metodologia del cas en un espai d'aprenentatge interactiu
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/report
ca
dc.subject.udc
37
ca


Documents

2006MQD00062_Comú.pdf

877.3Kb PDF

This item appears in the following Collection(s)