Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/97484

Xarxes docents per a l'art medieval a Catalunya
Alcoy i Pedrós, Rosa
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat de Barcelona
El projecte ha d’establir xarxes per posar en contacte els diferents continguts, reflexions i recursos docents emprats per professors d’art medieval de la UB i la URV s’ha dut a terme adaptant-se a diferents conjuntures. Una modificació sorgida durant el desenvolupament del projecte deriva de la transformació que han de patir els actuals plans d’estudis enfront dels nous títols de grau. Els lligams plantejats en funció d’unes determinades assignatures s’ha vist alterat quan la seva definició i durada ha variat dins els nous plans d’estudis, en la preparació dels quals han intervingut diversos membres del projecte, tant des del Consell d’estudis com des de la Comissió promotora del grau d’història de l’art. Malgrat tot, els diferents professors hem elaborat materials específics per a la docència de les actuals assignatures, incloent un extens ventall de presentacions en PowerPoint, que abasten les distintes matèries implicades. A més de les classes i pràctiques pròpies de cada assignatura, vàrem dur a terme el cicle de conferències Imatges Indiscretes. Art i devoció a l’Edat Mitjana, per tal d’aproximar l’alumnat a la recerca desenvolupada pels membres del grup (incloent becaris i alguns invitats procedents d’altres universitats), ampliant l’oferta formativa més enllà dels formats més predeterminats. És en curs la publicació del cicle en forma de dossier docent. Si aquesta activitat s’orientava vers els continguts relatius a l’art medieval, també hem promogut una reflexió adreçada vers una problemàtica general específicament docent amb un Seminari de docència sobre a història de l’’art en el qual han participat, a més del grup, un ampli ventall de professors del Departament d’Història de l’Art de la UB, així com docents d’altres universitats i professionals vinculats a l’exercici de la disciplina. Tant el seminari com el cicle de conferències són propostes a les quals és previst donar continuïtat en futures convocatòries.
The project of establishing nets in order to put in touch the different contents, reflections and educational sources used by teachers of mediaeval art of the UB and the URV has been carried out adapting it to different moments. Changes appeared during the development of the project derives from the transformation that the current plans of studies have to suffer in front of the new Degrees. Links brought up depending on some determinate subjects has been seen altered because their definition and duration have varied in the new plans of studies, the preparation of which several members of the project have intervened in, from the Board of Advice of studies as well as from the promoting Commission of the Degree of Art history. Despite of everything, we have elaborated specific materials for the teaching of the courses, including an extensive range of presentations in PowerPoint, that deal with distinct subjects. Besides the classes and practices typical of each subject, we carried out the cycle of lectures “Indiscreet Images. Art and devotion in the Middle Ages”, in order to make closer to the students the research developed by the members of the group as well as other scholars and some guests coming from other universities). It is in course the publication of the cycle in the form of educational dossier. A part from this activity oriented towards contents related to medieval art, we have also promoted a reflection towards some problems related specifically to education, with a Seminar on teaching art history, in which, besides the members of the group, an extensive range of teachers of the Department of Art History of the UB, as well as teachers of other universities and professionals linked to the exercise of the discipline have participated. The seminar as well as the cycle of lectures are proposals to which we would like to give continuity in future.
2011-02-10
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Història de l'art -- Ensenyament universitari
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
20 p.
Report
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00182
         

Full text files in this document

Files Size Format
2006MQD00182_Comú.pdf 227.2 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters