dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor |
Universitat Autònoma de Barcelona |
dc.contributor.author |
Monereo i Font, Carles, 1957- |
dc.date.accessioned |
2011-02-11T09:00:29Z |
dc.date.available |
2011-02-11T09:00:29Z |
dc.date.created |
2008 |
dc.date.issued |
2011-02-11T09:00:29Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/97500 |
dc.format.extent |
22 p. |
dc.format.extent |
219559 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00003 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Ensenyament universitari -- Innovacions |
dc.subject.other |
Ensenyament universitari -- Metodologia |
dc.subject.other |
Ensenyament -- Treball en equip |
dc.title |
Peer-Practual: una tutoria entre iguals interprofessional als estudis de magisteri i psicopedagogia |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.description.abstract |
Es presenten els resultats d’un projecte d’innovació didàctica consistent en la realització conjunta de pràctiques
professionals entre estudiants de Magisteri d’educació Infantil i Educació Primària, i estudiants de Psicopedagogia.
Aquests estudiants van treballar en parelles i van realitzar un conjunt d’activitats, pròpies de les seves futures funcions
professionals, amb el suport del company. Concretament la pràctica va consistir en la planificació, desenvolupament i
avaluació d’una unitat didàctica sobre un tema curricular. Mentre l’estudiant de Magisteri preparava els materials i
activitats corresponents, la seva parella, l’estudiant de Psicopedagogia, l’assessorava en cada una de les fases
d’instauració. Per afavorir aquesta dinàmica, els estudiants van comptar en diferents suports i instruments: - Els tutors
de la universitat, corresponents a cadascun dels estudis implicats, - Una plataforma Moodle específicament organitzada
per tal que els estudiants poguessin analitzar tot el procés conjuntament. En aquest espai podien utilitzar des de
recursos per a la programació de la unitat, eines per realitzar un diari personal, un calendari d’activitats conjuntes o
esquemes gràfics, fins a altres per editar vídeos gravats de les sessions de classe i per afavorir la seva comunicació. El
projecte pretenia contribuir a millorar, tant algunes competències professionals relatives ambdós tipus d’estudiants, com
modificar determinades concepcions i actituds entre mestres i psicopedagogs. Els resultats mostren que ambdós
objectius van esser assolits amb escreix i que, a més d’aprendre determinades competències professionals, certs
prejudicis i actituds sobre les dificultats i interès de treballar am altre, es van eliminar de manera contundent. |