To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5935

Els rols de gènere presents en el joc lliure dels alumnes de secundària: estudi de dos centres educatius de Vic
Tabernero Argüelles, Iris; Tió Madrid, Rut
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2018-2019 En el present estudi l’objectiu principal ha sigut observar i analitzar els rols de gènere presents en el joc lliure dels alumnes a l’hora del pati, així com estudiar el rol del professorat en aquest context. Aquesta investigació s’ha realitzat en dos centres educatius de secundària situats a Vic, a fi d’explorar les possibles diferències entre el centre públic i el centre concertat, tenint present la variable socioeconòmica associada. S’ha emprat una metodologia basada en el disseny mixt a partir de la pauta d’observació, en què s’ha observat una mostra d’aproximadament 600 estudiants i 59 professors/es, i el guió de l’entrevista semiestructurada, realitzada a 5 professors/es. Les dades obtingudes s’han triangulat i s’ha conclòs que els rols de gènere són presents en el joc lliure, ja que influeixen en la composició dels grups, l’ocupació de l’espai, el tipus d’activitats, les actituds i els conflictes sorgits a l’hora del pati, independentment del centre.
-Rol sexual
-Educació secundària
-Adolescents -- Psicologia
Tots els drets reservats
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters