Título:
|
PRAXIS. El Pràcticum al grau de Pedagogia
|
Autor/a:
|
Vilà Baños, Ruth; Aneas Álvarez, María Asunción; Millan i Guasch, M. Dolors; Noguera Pigem, Elena; Rajadell, Núria; Garcia, Ariadna
|
Otros autores:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
Presentem un projecte d’innovació docent que consta de la implementació i anàlisi de laproposta fonamentalment metodològica del Pràcticum al grau de Pedagogia. El Pràcticum sóntres assignatures obligatòries que es troben coordinades sota una lògica de progressivaimmersió en una institució de pràctiques. Així, la innovació es troba en cadascuna d’aquestesassignatures amb una especificitat i alhora, una coherència global. Des del mapa de laprofessió a l’assignatura obligatòria de professionalització i sortides laborals (PSL), passant perles situacions de pràctica simulada i el taller d’emprenedoria a l’assignatura obligatòria depràctiques d’iniciació professional (PIP), fins a la immersió, transdisciplinaritat i els seminaris depràctica reflexiva a l’assignatura obligatòria de pràctiques externes (PEX). Els equips docents deles assignatures de PSL i PIP tenen ja un cert recorregut en pilotar les innovacions. En el curs2012-13 s’han sistematitzat aquestes experiències i s’han implementat les PEX. Entre elsresultats que hem obtingut, destaquem la consolidació d’iniciatives com la Fira Pedagògica i laproposta de generalització de noves innovacions com l’avaluació amb portafoli digital. En elfutur ens plantegem fer un replantejament del Pràcticum en clau de transferència deconeixement, que la situació privilegiada de contacte constant amb els centres de pràctiquesens ofereix. |
Abstract:
|
Podeu consultar el document complet a: http://diposit.ub.edu/dspace/handle/2445/65797 |
Materia(s):
|
-Innovacions educatives -Pràcticums -Congressos -Educational innovations -Practicums -Congresses -Espai Europeu d'Educació Superior |
Derechos:
|
cc-by-nc-nd (c) Vilà Baños et al., 2014
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Tipo de documento:
|
Capítulo o parte de libro |
Editor:
|
Institut de Ciències de l’Educació. Universitat de Barcelona
|
Compartir:
|
|