Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/255132

La escenoterapia y el papel del educador/a social con un grupo de niños con TEA
Fuentes Ballesteros, Maryam
Universitat Ramon Llull. Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés
The Project presented below is based on a proposal of intervention to implement the scenotherapy with a group of children who suffer Autism Spectrum Disorder (ASD). This psychotherapeutic technique uses the scenic improvisation, promoting group cohesion and working social skills like hearing, looking at yourself, communication, language and being respectful to others in children with interaction social problems. Moreover it also helps to improve the simbolization process in children with imagination and mental flexibility problems. This initiative is complemented with the role of a social educator who joins in a multidisciplinary team with the aim of creating knowledge jointly to improve the development of all of them.
Este proyecto hace una propuesta de intervención para trabajar la escenoterapia con un grupo de niños con Trastorno del Espectro Autista (TEA). Esta técnica psicoterapéutica de dramatización usa la improvisación escénica, favoreciendo la cohesión de grupo y trabajando habilidades sociales como escucharse, mirarse y esperar el turno en niños con problemas en la interacción social, la comunicación y el lenguaje. Además, también ayuda a mejorar el proceso de simbolización en niños con dificultades en la flexibilidad mental e imaginación. La elaboración de este proyecto también incorpora el papel del educador/a social el cual se une a un equipo multidisciplinario con el objetivo de crear conjuntamente conocimiento para mejorar el desarrollo de todos ellos.
2015-10-20
376 - Educació especial
Teatre
Escenoterapia
Terapies complementaries
Autisme
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
© L'autor/a
121 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
FuentesBallesterosMaryamTFG1415.pdf 2.717 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters