To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10256/13420

Educación inclusiva e investigación cooperativa en el proyecto 'Apadrinamos esculturas' = Inclusive Education and Cooperative Research in the ‘Adopting Sculptures’ Project
Godoy i Tomàs, Joan de la Creu; Vallès Villanueva, Joan; Alsina i Tarrés, Miquel
This experience was based on a model of inclusive arts education. From this model, one should stress the cooperative and interdisciplinary focus, as well as the contributions to the basic competences from the artistic field. Based on an initiative already implemented in other contexts, the project consisted of adapting it to local characteristics under the name ‘Let’s adopt a sculpture’. The pluridisciplinary dimension transformed this proposal into a cooperative educational research project among students from the last year of the degree, from the master’s degree or the Ph.D. studies, teachers and primary school students. From the project some new proposals to have an impact on permanent teacher training, especially in the artistic field, emerged
Esta experiencia parte de un modelo de educación artística inclusiva. De la propuesta destacamos el enfoque cooperativo e interdisciplinario y la reivindicación de las aportaciones instrumentales básicas de las competencias del ámbito artístico. El punto de partida es una iniciativa ya implantada en otros contextos, adaptado nuestro contexto educativo (universidad/escuela) a un proyecto ya existente llamado «Apadrinem escultures». La participación pluridisciplinar convirtió esta propuesta en un proyecto educativo y de investigación cooperativos entre estudiantes universitarios de final de grado, máster y doctorado, maestros en activo y alumnos de educación primaria. Asimismo se generaron propuestas para incidir en la formación permanente del profesorado, especialmente en el ámbito artístico
-Ensenyament universitari
-Education, Higher
-Art -- Ensenyament
-Art -- Study and teaching
-Interdisciplinarietat
-Interdisciplinary approach to knowledge
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Article
Article - Published version
Universitat de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació (ICE); Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació (ICE)
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters