Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10609/92598
Títol: | Embedding emotion awareness into e-learning environments |
---|---|
Autor/a: | Feidakis, Michalis; Daradoumis Haralabus, Atanasi; Caballé Llobet, Santi; Conesa Caralt, Jordi |
Altres autors: | University of the Aegean; Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació |
Abstract: | In this work we investigate the importance of emotion awareness in e-learning environments, with emphasis to Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) activities. Our presented solution involves a new conceptual model of emotions of interest in e-learning context. In the basis of this model, a computational model has been implemented employing self-report of emotions, affective feedback and effective emotion visualisations. Both models have been tested in real education settings, contributing to the research agenda. |
Matèries: | -virtual learning environment -e-learning -emotion awareness -emotion -mood -affective state -self-reporting -affective feedback -emotion visualization -affective computing -aprenentatge virtual -coneixement de les emocions -emoció -estat d'ànim -estat afectiu -autoinform -resposta afectiva -visualització d'emocions -informàtica emotiva -e-learning -conocimiento de las emociones -emoción -estado de ánimo -estado afectivo -autoinforme -respuesta afectiva -visualización de emociones -informática emotiva -Embedded computer systems -Sistemes incrustats (Informàtica) -Sistema insertado (Informática) |
Drets: | CC BY
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
Tipus de document: | Article Article - Versió publicada |
Publicat per: | International Journal of Emerging Technologies in Learning |
Compartir: |