Abstract:
|
Resum La ludificació està de moda i creix en popularitat, però realment és útil per millorar l'aprenentatge dels alumnes dins d'un context educatiu? El present treball pretén fer una revisió i una investigació en aquest camp centrant-se en proves empíriques dutes a terme en diferents nivells i àmbits educatius, per veure si la incorporació d'elements de joc en contextos no lúdics millora l'ensenyament o realment són només creences. En conseqüència, s'examinen els mecanismes de ludificació utilitzats, el tipus d'activitat ludificada i els objectius de cada estudi, prenent com a vàlids els resultats reportats. A partir doncs de les proves presentades, s'examinen els resultats obtinguts en els articles per a extreure'n conclusions. Finalment, s'observa, que tot i que la ludificació influeix positivament en la motivació de l'alumnat, sembla ser que no s'observen prou evidències per donar suport a beneficis a llarg termini sobre l'aprenentatge. La revisió posa de manifest la necessitat de fer més proves més rigoroses que confirmin els beneficis de l'aprenentatge ludificat per tal de reconèixer els resultats. |