Abstract:
|
En aquest treball de final de màster el que es preté és millorar una situació que podria tenir qualsevol centre. La idea principal és donar resposta a una situació que es pot crear durant el procés d'ensenyament-aprenentatge dels alumnes i que pot ser un factor a tenir en compte pel docent i/o els alumnes del grup. Concretament, es tracta de trobar i aplicar mecanismes de gestió de la intel.ligencia emocional en l'aula. Per això, aquest projecte proposa analitzar els estats emocionals dels alumnes d'una classe durant les activitats d'aprenentatge, estudiar-ne els motius dels seus estats emocionals i intentar millorar l'estat d'ànim d'aquests per tal d'aconseguir una millora notable en els resultats dels seus estudis acadèmics. Al centre on es durà a terme l'estudi és el mateix al qual jo, com a alumne del màster, hi estic fent les pràctiques obligatòries. Es tracta del 2n curs d'ESO i els diferents grups a analitzar són el D i E. La conclusió principal de l'estudi mostra aparentment que els estats emocionals tenen una influència notòria durant l'aprenentatge, i que l'emoció que juga un paper més important és la motivació. Gràcies a un Feedback positiu, es poden millorar els resultats acadèmics de l'alumnat. |