Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/167554
Título:
|
Estudi de l'abandonament escolar als cicles de grau mitjà i formulació de noves metodologies per reduir l'alta taxa d'abandonament
|
Autor/a:
|
Pons i Rodríguez, Benet
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya; Boix Aragonès, Oriol |
Abstract:
|
Els cicles formatius de grau mitjà són uns dels itineraris de formació que tenen els alumnes que acaben l'ESO. Actualment aquests cicles de grau mitjà afronten una alta taxa d'abandonament d'alumnes matriculats al primer curs. El 2015 la taxa d'abandonament era de d'un 27 %. La falta de motivació de l'alumnat és la principal raó que provoca que molts estudiants deixin el curs abans de completar el primer any. Però són factors socials, econòmics i de qualitat educativa que poden tenir influència sobre l'alumne a l'hora de prendre la decisió de deixar els ensenyaments. En aquest treball de fi de màster estudiem aquests factors i analitzem a centre de pràctiques quin és el risc d'abandonament dels seus alumnes i quina metodologia seguir per reduir-lo. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO -Motivation in education -- Study and teaching (Secondary) -High school dropouts -cicles formatius de grau mità -abandonament prematur -early leaving from education and training -Motivació en l'educació -- Educació secundària obligatoria -Abandó dels estudis (Educació secundària) |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Trabajo fin de máster |
Editor:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|
Mostrar el registro completo del ítem