Abstract:
|
Aquest treball de final de màster vol apropar-se als espai d'aprenentatge de la formació professional per mostrar quina és la seva realitat en relació a les noves metodologies que s'estan implantant. Es parteix de l'acusada diferència de ritmes entre el canvi de la metodologia i de la modificació de l'espai on es desenvolupa el seu aprenentatge. Mentre que les noves directives administratives en educació aposten per un canvi estructural en el model educatiu són pocs els centres on es puguin aplicar amb èxit. Es requereix d'unes qualitats concretes de l'espai perquè el canvi succeeixi i el pas no està en marxa. La gran majoria dels centres edificats responen al model educatiu tradicional i la seva reforma completa és cara; encara n'és més la nova construcció. Per tant, el treball parteix de reconèixer en l'espai quines són les seves qualitats susceptibles de transformar-se, així com quines es poden incorporar i quines eliminar en el marc d'un edifici ja construït. D'aquesta forma es podran proposar un sèrie d'intervencions que possibilitin el desenvolupament de noves metodologies. Les adaptacions es plantegen de caràcter puntual, a mode d'«acupuntura», ja que amb petits canvis es pretén reconfigurar potencialment l'espai. |