Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/374657

Millora de l'expressió oral i escrita: proposta d'una aplicació inclusiva per a alumnes de cicle superior
Bartra Canes, Carla
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
Malgrat els alumnes de primària es passen molts anys estudiant gramàtica, sintaxi i literatura, els estudis observats mostren el nivell mig i la baixa evolució de puntuacions mitjanes segons el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu de Catalunya (2016). Per aquest motiu, l’objectiu d’aquesta investigació és desenvolupar una proposta per potenciar l’expressió oral i l’expressió escrita a Cicle Superior (5è de Primària) a través d’una app mòbil (aprenentatge mòbil). Per poder dur a terme aquest estudi s’han realitzat qüestionaris a docents de tres escoles diferents de Barcelona per conèixer la seva disposició en la nova proposta, i qüestionaris a 22 alumnes de 5è de Primària per identificar les seves necessitats en relació a l’expressió oral i escrita. Posteriorment, s’ha realitzat una entrevista a un expert de l’àmbit lingüístic i una altra a un expert en l’àmbit tecnològic. Els resultats mostren que els alumnes tenen dificultats tant en l’expressió escrita (plantejament de les idees, l’ortografia, la gramàtica, la cohesió i coherència), com en la comunicació oral (parlar davant del públic en la memorització del discurs i la vocalització). Principalment, causat per un sentiment d’inseguretat i nerviosisme. Així doncs, s’ha realitzat el disseny de l’app per donar resposta i ajudar a millorar les dificultats esmentades.
Despite of the fact the primary school students spend many years studying grammar, syntax and literature, the survey observed shows the medium level and the low evolution of average scores according to the Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu de Catalunya (2016). For this reason, the objective of this research is to develop a proposal to foster the oral expression and written expression in Upper Cycle (5th of Primary) through a mobile app (mobile learning). In order to carry out this study, questionnaires have been made to teachers from three different schools of Barcelona to know their disposition in the new proposal, and questionnaires to 22 students of 5th of Primary to identify their needs in relation to the oral and written expression. After, an interview focused on expert in the field of language and another to an expert in the technological field. The outcomes indicate that the students have difficulties in written expression (to generate ideas, spelling, grammar, cohesion and coherence) and the other hand in oral expression (to speak in front of public in memorize speech and vocalization). Mainly, caused by feeling of insecurity and nervousness. Therefore, the design of the application is made to enhance mentioned difficulties.
TFG del grau d'Educació Primària tutoritzat per Elisabeth Ballús Barnils
2018
Educació primària -- TFG
Comunicació oral -- TFG
Aplicacions mòbils -- TFG
Comunicació escrita -- TFG
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
© L'autor/a
31 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
TFG Carla Bartra.pdf 6.561 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters