Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2445/11476
Títol: | «S'ha de practicar, el problema és la solució» sense ús no hi ha prou aprenentatge: les pràctiques lingüístiques dels joves sabadellencs |
---|---|
Autor/a: | Bretxa, Vanessa |
Altres autors: | Universitat de Barcelona. Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació; Universitat de Barcelona |
Abstract: | El present article pretén conèixer les tries i els usos lingüístics dels joves de Sabadell. L'estudi se centra en els individus presents a l'escola secundària amb edats compreses entre 14 i 19 anys. En concret es basa a conèixer la importància de l'escola en l'adquisició de la segona llengua d'aquests joves, així com els factors que influencien en la tria i l'ús d'una llengua determinada en els diferents contextos. Donada la diversitat sociocultural actual de Catalunya els individus seleccionats representen les diverses tipologies principals existents segons el seu origen etnicolingüístic (català, castellà i bilingüe), combinat amb la composició del seu entorn bàsic de socialització (xarxes socials), i amb altres aspectes geogràfics, demogràfics i econòmics. |
Data de publicació: | 04-05-2010 |
Matèries: | -Competència lingüística -Ús lingüístic -Sociolingüística -Adquisició d'una segona llengua -Català -Joves -Educació secundària -Sabadell (Catalunya) -Competence and performance (Linguistics) -Usage -Sociolinguistics -Second language acquisition -Youth -Catalan language -Secondary education -Sabadell (Catalonia) |
Drets: | cc-by-nc-nd, (c) Bretxa, 2008
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/ |
Tipus de document: | Objecte de conferència |
Compartir: |