Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2445/11476

«S'ha de practicar, el problema és la solució» sense ús no hi ha prou aprenentatge: les pràctiques lingüístiques dels joves sabadellencs
Bretxa, Vanessa
Universitat de Barcelona. Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació; Universitat de Barcelona
El present article pretén conèixer les tries i els usos lingüístics dels joves de Sabadell. L'estudi se centra en els individus presents a l'escola secundària amb edats compreses entre 14 i 19 anys. En concret es basa a conèixer la importància de l'escola en l'adquisició de la segona llengua d'aquests joves, així com els factors que influencien en la tria i l'ús d'una llengua determinada en els diferents contextos. Donada la diversitat sociocultural actual de Catalunya els individus seleccionats representen les diverses tipologies principals existents segons el seu origen etnicolingüístic (català, castellà i bilingüe), combinat amb la composició del seu entorn bàsic de socialització (xarxes socials), i amb altres aspectes geogràfics, demogràfics i econòmics.
04-05-2010
-Competència lingüística
-Ús lingüístic
-Sociolingüística
-Adquisició d'una segona llengua
-Català
-Joves
-Educació secundària
-Sabadell (Catalunya)
-Competence and performance (Linguistics)
-Usage
-Sociolinguistics
-Second language acquisition
-Youth
-Catalan language
-Secondary education
-Sabadell (Catalonia)
cc-by-nc-nd, (c) Bretxa, 2008
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/
Objecte de conferència
         

Mostra el registre complet del document

Documents relacionats

Altres documents del mateix autor/a

Boix, Emili, 1956-; Bretxa, Vanessa; De Rosselló i Peralta, Carles
Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier); Bretxa, Vanessa; Comajoan, Lluís
Boix, Emili, 1956-; Bretxa, Vanessa; De Rosselló i Peralta, Carles