Título:
|
L'ensenyament i l’aprenentatge de la llengua oral a les aules universitàries
|
Autor/a:
|
Gràcia Garcia, Marta; Jarque, Maria Josep; Lacerda, Cristina de; Jarque Fernández, Sonia; Vega Llobera, Fàtima
|
Notas:
|
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497
L’article aborda la qüestió de les estratègies que utilitza el docent per aconseguir que l’aula
universitària sigui un context comunicatiu i discursiu. En el text, s’hi argumenta que, en la
formació inicial de mestres, cal promoure la reflexió sobre la importància de dotar-se d’instruments
d’anàlisi i de pràctica docent en relació amb l’ensenyament i l’aprenentatge de
la llengua oral. Es descriuen dos estudis els resultats dels quals indiquen que els professors
incorporen a les seves classes elements de la metodologia conversacional que possibiliten
als estudiants la presa de consciència sobre les seves competències comunicatives per participar
activament, gestionant adequadament la conversa i argumentant les seves opinions i
afirmacions. S’exposen alguns compromisos que la universitat podria assumir per contribuir
a la millora de la competència oral dels estudiants. |
Materia(s):
|
-Educació superior -Innovacions educatives -Formació del professorat -Higher education -Educational innovations -Teacher training |
Derechos:
|
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
|
Tipo de documento:
|
Capítulo o parte de libro Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
|
Compartir:
|
|