L’informe present té com a objectiu examinar el fenomen dels creadors digitals en el context espanyol. Per a aquest propòsit, es presenten els resultats de 54 entrevistes realitzades amb tres perfils de creadors: influencers, gamers i divulgadors culturals. Els resultats s’organitzen en quatre apartats que aborden quatre dimensions claus per comprendre la creació de contingut: les narratives articulades pels participants sobre què significa ser un creador digital; les seves percepcions i relacions amb les plataformes digitals (com ara Instagram, YouTube, TikTok i Twitch); els processos de construcció i manteniment de comunitats de seguidors i de audiències més àmplies; i la naturalesa de les seves interaccions i relacions amb altres creadors digitals. Aquestes dimensions s’analitzen identificant tant les similituds com les diferències entre els tres perfils. A més, l’estudi es veu enriquida per contribucions de tres investigadors convidats que aborden el fenomen dels creadors digitals des de perspectives addicionals: política, en clau de gènere i des del camp editorial. En conjunt, l’informe ofereix una panoràmica completa del paisatge cultural que envolta els creadors digitals i la producció de continguts, amb especial atenció a les seves identitats, pràctiques, impacte i interaccions amb altres actors.
Plan de Medidas de Ayuda a la Investigación – Programa COFRE financiado por el Departamento de Comunicación, Facultad de Comunicación, Universitat Pompeu Fabra
Spanish
Plataformes digitals; Treball relacional; Visibilitat; Creadors digitals; Creators de contingut digital; Xarxes socials; Treball digital
Documento publicado bajo licencia Creative Commons: CC BY NC ND
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0