De Pedro Sánchez a perro sanxe. Connexió generacional i estratègia digital en la campanya del PSOE durant les eleccions generals del 2023

dc.contributor
Universitat de Girona. Facultat de Turisme
dc.contributor
Puntí-Brun, Mònica
dc.contributor.author
Crespo Medina, Nerea
dc.date.accessioned
2025-12-05T02:23:47Z
dc.date.available
2025-12-05T02:23:47Z
dc.date.issued
2025
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10256/27861
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10256/27861
dc.description.abstract
En un context destacat per la transformació de la comunicació política, d’una més tradicional a una altra més digital, el següent estudi analitza l’estratègia duta a terme pel PSOE durant les eleccions generals del 2023, per tal de connectar amb l’electorat£‰ més jove mitjançant les xarxes socials i mitjans no convencionals. L’objectiu principal de l’estudi se centra a entendre l’ús de les estratègies digitals, les tàctiques i plataformes més efectives i com aquestes van impactar al públic objectiu. Per tal de donar resposta, s’ha portat a terme una metodologia mixta, la qual combina mètodes d’investigació tant quantitatius com qualitatius. Aquesta inclou l’anàlisi de continguts de les xarxes oficials del partit (Twitter, TikTok i Instagram) a un mes vista de les eleccions, dos focus groups i una enquesta dirigida a joves estudiants de la Universitat de Girona (UdG) d’entre 20 i 30 anys. Els resultats mostren que l’ús de formats innovadors com l’aparició en el pòdcast de “La Pija y la Quinqui”, juntament amb la viralització del mem de “Perro Sanxe”, va generar un fort impacte comunicatiu a curt termini, a més de la humanització del candidat, extrapolant-ho al partit com a tal. A més, s’arriba a conclusió que el contingut humorístic, el llenguatge col·loquial i l’ús dels codis interns del jovent van ser percebuts com a elements altament efectius. No obstant això, també es revela un cert sentiment negatiu a llarg termini, a causa d’una incongruència entre el que es presentava i el que finalment es duu a terme. En conclusió, el cas estudiat demostra la gran efectivitat de les xarxes socials com a noves portes de generació de contingut amb la finalitat de la creació d’una connexió generacional entre el partit i el públic jove, però també alerta sobre els límits d’aquesta. És a dir, una estratègia similar a la del PSOE requereix una continuïtat entre el discurs digital i les polítiques aplicades, per tal que aquesta continuï amb la seva gran efectivitat a llarg termini.
dc.description.abstract
4
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source
Publicitat i Relacions Públiques (TFG)
dc.subject
Comunicació en la política
dc.subject
Communication in politics
dc.subject
Digitalització política
dc.subject
Political digitalization
dc.subject
Generational connexion
dc.subject
Connexió generacional
dc.subject
Perro Sanxe
dc.subject
Political memes
dc.title
De Pedro Sánchez a perro sanxe. Connexió generacional i estratègia digital en la campanya del PSOE durant les eleccions generals del 2023
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)