Prova d'Avaluació de la Competència Objectiva Estructurada (ECOE) al 4t curs del Grau en Infermeria

Author

Raurell Torredà, Marta

Olivet Pujol, Josep

Romero Collado, Ángel

Bonmatí Tomàs, Anna

Baltasar Bagué, Alícia

Patiño Masó, Josefina

Publication date

2014-03



Abstract

Introducció: Les simulacions són activitats que imiten la realitat dels hospitals o centres d'atenció primària, dissenyades per a demostrar les habilitats, la presa de decisions i el pensament crític dels estudiants. Mètode: Estudi descriptiu transversal en estudiants de 4rt curs del Grau en Infermeria que van participar en la prova de l'Avaluació de la Competència Objectiva Estructurada (ACOE)Resultats: Es van avaluar 120 estudiants, de 22,8±5,1 anys i 104 (86,2%) eren dones. La puntuació més alta, en una escala de l'1 al 10, es va obtenir a l'estació d'habilitats tècniques (7,7±1,5), seguida de la d'urgències (6,4±1,5) i d'atenció primària (5,4±1,6). Respongueren correctament el càlcul de dosi 40 (31,5%) estudiants. La nota més baixa fou en la categoria de seguretat del pacient (4,5±2,1). Conclusions: L'avaluació dels estudiants mitjançant la simulació permet detectar fortaleses i debilitats en el programa formatiu del Grau. És insuficient la formació en seguretat del pacient i cal millorar-se la pràctica del càlcul de dosi de medicació


Introduction: Simulation are activities that mimics the real life of the hospitals and primary care centers, de-signed to demonstrate the skills, decision-making and critical thinking of students. Methods: Cross-sectional study designs over the fourth academic year undergraduate nursing students who participated in the Objective Structured Clinical Examination (OSCE). Results: 120 nursing students did the OSCE, with an average age of 22,8 (±5,1) years, of which 104 (86,2%) were women. The highest score in a scale, rated from 1 to 10, got to the station of technical-skills (7,7±1,5), followed by emergency station (6,4±1,5) and primary care station (5,4±1,6). 40 (31,5%) students answered correctly the drug dose calculation test. The lowest score was in the patient safety category (4,5±2,1). Conclusions: Student assessment simulation let us know strengths and weaknesses in the nursing curriculum. Patient safety and drug dose calculation must be improved. Keywords: Non-technical skills; Objective Structured Clinical Examination (OSCE); Simulation-based assess-ment; Nursing Students

Document Type

Article
Published version

Language

Catalan

Publisher

Ágora de Enfermería

Related items

info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1575-7668

Rights

InC

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/

This item appears in the following Collection(s)