Introducció: Les simulacions són activitats que imiten la realitat dels hospitals o centres d'atenció primària, dissenyades per a demostrar les habilitats, la presa de decisions i el pensament crític dels estudiants. Mètode: Estudi descriptiu transversal en estudiants de 4rt curs del Grau en Infermeria que van participar en la prova de l'Avaluació de la Competència Objectiva Estructurada (ACOE)Resultats: Es van avaluar 120 estudiants, de 22,8±5,1 anys i 104 (86,2%) eren dones. La puntuació més alta, en una escala de l'1 al 10, es va obtenir a l'estació d'habilitats tècniques (7,7±1,5), seguida de la d'urgències (6,4±1,5) i d'atenció primària (5,4±1,6). Respongueren correctament el càlcul de dosi 40 (31,5%) estudiants. La nota més baixa fou en la categoria de seguretat del pacient (4,5±2,1). Conclusions: L'avaluació dels estudiants mitjançant la simulació permet detectar fortaleses i debilitats en el programa formatiu del Grau. És insuficient la formació en seguretat del pacient i cal millorar-se la pràctica del càlcul de dosi de medicació
Introduction: Simulation are activities that mimics the real life of the hospitals and primary care centers, de-signed to demonstrate the skills, decision-making and critical thinking of students. Methods: Cross-sectional study designs over the fourth academic year undergraduate nursing students who participated in the Objective Structured Clinical Examination (OSCE). Results: 120 nursing students did the OSCE, with an average age of 22,8 (±5,1) years, of which 104 (86,2%) were women. The highest score in a scale, rated from 1 to 10, got to the station of technical-skills (7,7±1,5), followed by emergency station (6,4±1,5) and primary care station (5,4±1,6). 40 (31,5%) students answered correctly the drug dose calculation test. The lowest score was in the patient safety category (4,5±2,1). Conclusions: Student assessment simulation let us know strengths and weaknesses in the nursing curriculum. Patient safety and drug dose calculation must be improved. Keywords: Non-technical skills; Objective Structured Clinical Examination (OSCE); Simulation-based assess-ment; Nursing Students
Catalan
Ágora de Enfermería
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/1575-7668
InC
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/