Treballem junts, millorem tots! Programa de competències parentals

Author

Yael Melano, Ivana

Other authors

Giménez Vilagrasa, Pilar

Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social

Publication date

2016-09-06T10:05:32Z

2016-09-06T10:05:32Z

2016



Abstract

Als entorns educatius són cada vegada més presents l’absentisme escolar i les conductes agressives dels joves, a partir d’una entrevista amb l’educadora social d’un institut s’ha detectat que la causa està moltes vegades en la situació familiar dels adolescents. Aquest treball, exposa una intervenció per portar a terme des dels mateixos instituts. Els participants seran aquelles famílies que es troben en situació de risc lleu, i que els seus fills estan cursant el primer cicle de la ESO (Educació Secundària Obligatòria). En aquest es treballaran les competències parentals a través d’una metodologia experiencial, treballant tant amb la família com amb el menor.


The school absenteeism and aggressive behavior of young people in educational environments are increasingly present, after an interview with a school social worker has determined that the cause is often the family situation of these adolescents. This study exposes an intervention to do from the schools with the participation of those families in which it detects that are at risk and that their children are attending the first cycle of ESO (Secondary Education Obligatory) . In this paper will work with parental skills through experiential methodology, working with both the family and the child.

Document Type

bachelorThesis

Language

Catalan

Subjects and keywords

Competències parentals; Programa educatiu; Educació secundària; Parentalitat positiva; Treball social familiar; Educació secundària obligatòria

Rights

cc-by-nc-nd

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

This item appears in the following Collection(s)