Segle XIX. Esperances i fracassos de la modernitat a l’educació. Situació d’Espanya

dc.contributor.author
Tahull Fort, Joan
dc.contributor.author
Montero, Iolanda
dc.contributor.author
Molina-Luque, Fidel
dc.date.issued
2016
dc.identifier
https://doi.org/10.17583/hse.2016.1718
dc.identifier
2014-3567
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/59570
dc.description.abstract
La Modernitat s’inicia al segle XV i cristal·litza al XIX amb unes característiques molt concretes. Aquest període es caracteritza per l’ús de la raó com a element prioritari en l’organització de les diverses institucions socials. També van aparèixer destacats corrents liberals. El procés de modernització tingué moltes dificultats per consolidar-se en les escoles espanyoles al llarg del segle XIX. Aquest article pretén mostrar algunes d'aquestes dificultats: inversions minses, equipaments educatius deficients, alt nombre d'analfabets, consideració social del mestre negativa... La investigació mostra la institució educativa en un context més ampli: històric, social i cultural. Massa vegades s'ha presentat l'escola com una institució aïllada i isolada, separada d'allò que s'esdevé fora de l'aula. També, s'interpretaa partir dels elements socials i culturals més significatius.Aquesta visió ens obrirà a noves perspectives per comprendre l'educació del segle XIX. Unes elits molt rellevants i amplis sectors de la societat valoraven negativament la Modernitat i els corrents liberals; també, aquesta visió la tenien de totes les aportacions modernes i liberals per transformar les escoles.
dc.language
spa
dc.publisher
Hipatia Press
dc.relation
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.17583/hse.2016.1718
dc.relation
Social and Education History, 2016, vol. 5, núm. 1, p. 26-51
dc.rights
cc-by (c) Tahull et al., 2016
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject
Poder
dc.subject
Societat
dc.subject
Racionalitat
dc.subject
Escola
dc.title
Segle XIX. Esperances i fracassos de la modernitat a l’educació. Situació d’Espanya
dc.type
article
dc.type
publishedVersion


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)