Enseñanza virtual y Filología Clásica. Sintaxis griega por videoconferencia: una experiencia bianual (Programa P.I.R.)

Autor/a

Martínez García, Javier

Clua Serena, Josep Antoni

Fecha de publicación

2017-06-06T11:46:33Z

2017-06-06T11:46:33Z

2006



Resumen

Traditional teaching and e-learning are reviewed in the paper. The authors enumerate several advantages of the use of new technologies for teaching and learning and point out the new role played by teachers. The application of e-learning in Classical Philology is also scoped. The authors finally present their own experience between two Spanish Universities (Oviedo and Extremadura), which deployed and e-learning environment for the teaching of Greek Syntax by meanings of videoconference and the web.

Tipo de documento

article
publishedVersion

Lengua

Castellano

Materias y palabras clave

Ensenyament virtual

Publicado por

Sociedad Española de Estudios Clásicos

Documentos relacionados

Reproducció del document publicat a http://interclassica.um.es/investigacion/hemeroteca/e/estudios_clasicos/numero_130_2006/sintaxis_griega_por_videoconferencia_una_experiencia_bianual_programa_p_i_r

Estudios clásicos, 2006, núm. 130, p. 103-117

Derechos

(c) Sociedad Española de Estudios Clásicos, 2006

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)