En el que va de dècada, s'ha multiplicat notablement el volum dels continguts en línia generats per usuaris i consumidors (UGC) junt amb l'expansió dels mitjans de comunicació socials. En el camp de l'hoteleria i del turisme, s'ha produït un increment exponencial de les opinions en línia sobre viatges (OTRs). En aquest article es proposa un mètode per analitzar les produccions paratextuals lligades als OTRs i extreure'n la imatge percebuda de la destinació segons la procedència dels turistes. El mètode s'aplica a una mostra aleatòria de 330.000 OTRs allotjades a TripAdvisor, sobre Coses per Fer a Catalunya, escrits en castellà o anglès entre 2011 i 2015. D'acord amb les opinions analitzades, pel que fa a la imatge percebuda (i transmesa) pels turistes de parla anglesa i, en especial, pels nord-americans, es pot concloure en síntesi que Catalunya és Barcelona i que Barcelona és Gaudí.
Aquest estudi forma part d’un projecte més ampli titulat «Efectes de la transformació de les pautes de mobilitat global en l’evolució de les destinacions turístiques (MOVETUR)» finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat espanyol (CSO2014-51785-R).
Catalan
Imatge de la destinació; Contingut generat per l’usuari; Big Data; Dades massives; Opinions en línia sobre viatges
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//CSO2014-51785-R/ES/EFECTOS DE LA TRANSFORMACION DE LAS PAUTAS DE MOVILIDAD GLOBAL EN LA EVOLUCION DE LOS DESTINOS TURISTICOS/
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.5565/rev/dag.429
Documents d'Anàlisi Geogràfica, 2018, vol. 64, núm. 2, p. 219-245
cc-by-nc (c) Mariné Roig, Estela et al., 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es
Documents de recerca [17848]