Autor/a

Mariné Roig, Estela

Mariné Gallisà, Esteve

Fecha de publicación

2018-05-29T11:11:36Z

2018-05-29T11:11:36Z

2018-05-22

2018-05-29T11:11:38Z



Resumen

En el que va de dècada, s'ha multiplicat notablement el volum dels continguts en línia generats per usuaris i consumidors (UGC) junt amb l'expansió dels mitjans de comunicació socials. En el camp de l'hoteleria i del turisme, s'ha produït un increment exponencial de les opinions en línia sobre viatges (OTRs). En aquest article es proposa un mètode per analitzar les produccions paratextuals lligades als OTRs i extreure'n la imatge percebuda de la destinació segons la procedència dels turistes. El mètode s'aplica a una mostra aleatòria de 330.000 OTRs allotjades a TripAdvisor, sobre Coses per Fer a Catalunya, escrits en castellà o anglès entre 2011 i 2015. D'acord amb les opinions analitzades, pel que fa a la imatge percebuda (i transmesa) pels turistes de parla anglesa i, en especial, pels nord-americans, es pot concloure en síntesi que Catalunya és Barcelona i que Barcelona és Gaudí.


Aquest estudi forma part d’un projecte més ampli titulat «Efectes de la transformació de les pautes de mobilitat global en l’evolució de les destinacions turístiques (MOVETUR)» finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat espanyol (CSO2014-51785-R).

Tipo de documento

Artículo
Versión publicada

Lengua

Catalán

Materias y palabras clave

Imatge de la destinació; Contingut generat per l’usuari; Big Data; Dades massives; Opinions en línia sobre viatges

Publicado por

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia

Documentos relacionados

info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//CSO2014-51785-R/ES/EFECTOS DE LA TRANSFORMACION DE LAS PAUTAS DE MOVILIDAD GLOBAL EN LA EVOLUCION DE LOS DESTINOS TURISTICOS/

Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.5565/rev/dag.429

Documents d'Anàlisi Geogràfica, 2018, vol. 64, núm. 2, p. 219-245

Derechos

cc-by-nc (c) Mariné Roig, Estela et al., 2018

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)