Metodologia qualitativa en l’estudi del joc tradicional

Qualitative Methodology in the Study of Traditional Games

Autor/a

Lagardera Otero, Francisco

Lavega i Burgués, Pere

Etxebest, Joseba

Alonso, José Ignacio

Data de publicació

2018-10-24T09:13:54Z

2018-10-24T09:13:54Z

2018



Resum

Aquest text presenta una manera d’aplicar la metodologia qualitativa per estudiar la vivència emocional que originen diferents categories de joc motor. Aquesta proposta es contextualitza a les bases teòriques de l’educació de conductes motrius i en l’ús de mètodes mixtos. S’expliquen les tres fases d’anàlisi de contingut aplicat a comentaris de diferents grups de participants d’Espanya, Portugal, Suïssa i Brasil (universitaris, d’educació primària i secundària), obtinguts mitjançant el qüestionari validat Games and Emotion Scale (GES) i entrevistes rememorades. Aquesta línia de recerca ha permès elaborar mapes conceptuals interpretatius de la vivència emocional dels diferents tipus de jocs i alhora presentar propostes educatives per als professionals d’una educació física moderna.


This text presents one way to apply the qualitative methodology to study the emotional experience sparked by different categories of motor games. This proposal is contextualized in the theoretical underpinnings of the education of motor behaviors and in the use of mixed methodologies. The three phases of content analysis are explained applied to comments from different groups of participants in Spain, Portugal, Switzerland and Brazil (university students and primary and secondary school students) gotten from the validated Games and Emotion Scale (GES) questionnaire and reflective interviews. This avenue of research has enabled conceptual maps interpreting the emotional experience of the different kinds of games to be developed and educational proposals for professionals in modern physical education to be presented


Aquest treball ha comptat amb el suport del Ministeri d’Economia i Competitivitat d’Espanya, sota el projecte coordinat DEP 2010-21626-C03-01, DEP 2010-21626C03-02, DEP.2010-21626-C03-03, i també amb un suport de l’INEFC (INEFC/2017-4).

Tipus de document

Article
Versió publicada

Llengua

Català

Anglès

Matèries i paraules clau

Anàlisi de contingut; Conducta motriu; Praxeologia motriu; Benestar

Publicat per

Institut Nacional d´Educació Física de Catalunya (INEFC)

Documents relacionats

info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//DEP2010-21626-C03-01/ES/LA PERSPECTIVA DE GENERO EN LAS EMOCIONES SUSCITADAS EN LOS JUEGOS DEPORTIVOS PSICOMOTORES Y DE COOPERACION/

info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//DEP2010-21626-C03-02/ES/LA PERSPECTIVA DE GENERO EN LAS EMOCIONES SUSCITADAS EN LOS JUEGOS DEPORTIVOS DE COOPERACION-OPOSICION/

info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//DEP2010-21626-C03-03/ES/LA PERSPECTIVA DE GENERO EN LAS EMOCIONES SUSCITADAS EN LOS JUEGOS DEPORTIVOS DE OPOSICION/

Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.cat.(2018/4).134.02

Apunts. Educació Física i Esports, 2018, vol. 134, p. 20-38

Drets

cc-by-nc-nd (c) Francisco Lagardera et al., 2018

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)