Metodologia qualitativa en l’estudi del joc tradicional

Qualitative Methodology in the Study of Traditional Games

dc.contributor.author
Lagardera Otero, Francisco
dc.contributor.author
Lavega i Burgués, Pere
dc.contributor.author
Etxebest, Joseba
dc.contributor.author
Alonso, José Ignacio
dc.date.accessioned
2024-12-05T22:14:05Z
dc.date.available
2024-12-05T22:14:05Z
dc.date.issued
2018-10-24T09:13:54Z
dc.date.issued
2018-10-24T09:13:54Z
dc.date.issued
2018
dc.identifier
https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.cat.(2018/4).134.02
dc.identifier
1577-4015
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/64966
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/64966
dc.description.abstract
Aquest text presenta una manera d’aplicar la metodologia qualitativa per estudiar la vivència emocional que originen diferents categories de joc motor. Aquesta proposta es contextualitza a les bases teòriques de l’educació de conductes motrius i en l’ús de mètodes mixtos. S’expliquen les tres fases d’anàlisi de contingut aplicat a comentaris de diferents grups de participants d’Espanya, Portugal, Suïssa i Brasil (universitaris, d’educació primària i secundària), obtinguts mitjançant el qüestionari validat Games and Emotion Scale (GES) i entrevistes rememorades. Aquesta línia de recerca ha permès elaborar mapes conceptuals interpretatius de la vivència emocional dels diferents tipus de jocs i alhora presentar propostes educatives per als professionals d’una educació física moderna.
dc.description.abstract
This text presents one way to apply the qualitative methodology to study the emotional experience sparked by different categories of motor games. This proposal is contextualized in the theoretical underpinnings of the education of motor behaviors and in the use of mixed methodologies. The three phases of content analysis are explained applied to comments from different groups of participants in Spain, Portugal, Switzerland and Brazil (university students and primary and secondary school students) gotten from the validated Games and Emotion Scale (GES) questionnaire and reflective interviews. This avenue of research has enabled conceptual maps interpreting the emotional experience of the different kinds of games to be developed and educational proposals for professionals in modern physical education to be presented
dc.description.abstract
Aquest treball ha comptat amb el suport del Ministeri d’Economia i Competitivitat d’Espanya, sota el projecte coordinat DEP 2010-21626-C03-01, DEP 2010-21626C03-02, DEP.2010-21626-C03-03, i també amb un suport de l’INEFC (INEFC/2017-4).
dc.language
cat
dc.language
eng
dc.publisher
Institut Nacional d´Educació Física de Catalunya (INEFC)
dc.relation
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//DEP2010-21626-C03-01/ES/LA PERSPECTIVA DE GENERO EN LAS EMOCIONES SUSCITADAS EN LOS JUEGOS DEPORTIVOS PSICOMOTORES Y DE COOPERACION/
dc.relation
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//DEP2010-21626-C03-02/ES/LA PERSPECTIVA DE GENERO EN LAS EMOCIONES SUSCITADAS EN LOS JUEGOS DEPORTIVOS DE COOPERACION-OPOSICION/
dc.relation
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//DEP2010-21626-C03-03/ES/LA PERSPECTIVA DE GENERO EN LAS EMOCIONES SUSCITADAS EN LOS JUEGOS DEPORTIVOS DE OPOSICION/
dc.relation
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.cat.(2018/4).134.02
dc.relation
Apunts. Educació Física i Esports, 2018, vol. 134, p. 20-38
dc.rights
cc-by-nc-nd (c) Francisco Lagardera et al., 2018
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject
Anàlisi de contingut
dc.subject
Conducta motriu
dc.subject
Praxeologia motriu
dc.subject
Benestar
dc.title
Metodologia qualitativa en l’estudi del joc tradicional
dc.title
Qualitative Methodology in the Study of Traditional Games
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)