Aquest estudi té per objectiu analitzar la influència que diferents característiques relacionades amb la direcció i gestió de l'empresa familiar, exerceixen sobre la internacionalització de la mateixa. Per a això hem analitzat un total de 1.005 empreses familiars representatives de el teixit empresarial espanyol. Aquest anàlisi s'ha dut a terme mitjançant un model Probit i un model Tobit, amb els quals s'ha analitzat tant la predisposició a la internacionalització, com la intensitat de la mateixa. Els resultats obtinguts reflecteixen que els factors més influents estarien relacionats amb el nivell d'estudis de l'CEO, l'existència d'un pla estratègic a mig / llarg termini, i un estil de gestió innovador. Per contra, la generació que dirigeix l'empresa, que el CEO sigui membre de la familia propietària, o l'antiguitat de la mateixa en el càrrec, no mostren una influència significativa sobre l'esmentat procés d'internacionalització. s resultats, a més, confirmen que aquest tipus d'estratègia ve molt determinada per la dimensió de l'empresa i el sector en què opera.
Catalan
Empresa familiar; Internacionalització; Atributs del CEO
Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida
Reproducció del document publicat a http://www.catedraef.udl.cat/category/quaderns-practics/
Quaderns pràctics d'empresa familiar, 2019, vol. 6, núm. 1, p. 43-61
(c) Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2019
Documents de recerca [17848]