Nens, nenes i adolescents en acolliment i adopció: propostes per a la seva atenció educativa a centres de primària i secundària

Niños, niñas y adolescentes en acogimiento y adopción: propuestas para su atención educativa en centros de primaria y secundaria;
Children and adolescents in foster care and adoption: proposals for their educational attention in primary and high schools centres

Autor/a

Jiménez-Morago, Jesús M.

Carrera, P.

Cortada i Cortijo, Neus

Altres autors/es

Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida

Data de publicació

2020-03-04T11:32:56Z

2020-03-04T11:32:56Z

2019



Resum

El centre educatiu ha de facilitar la incorporació de la infància i l’adolescència en acolliment i adopció mitjançant un pla personalitzat d’acollida que inclourà una avaluació inicial que guiï l’atenció educativa. Un pla proactiu de protecció enfront de la discriminació seria també recomanable, així com un sistema d’avaluació flexible i mesures disciplinàries en positiu. També resulta essencial una bona comunicació i cooperació amb la família o els responsables del menor i la coordinació amb el servei d’orientació. El procés d’aprenentatge es facilitarà enormement si es dona una vinculació positiva entre el menor i el seu professor o professora, per la qual cosa és imprescindible respondre des de la comprensió, el suport i l’afecte, establint límits clars i ferms de forma predictible i evitant les sancions que puguin ser percebudes com a rebuig.

Tipus de document

Llibre
Versió publicada

Llengua

Català

Castellà

Anglès

Matèries i paraules clau

Adopció; Acolliment familiar; Educació inclusiva; Integració escolar; Infants; Adolescents

Publicat per

Edicions de la Universitat de Lleida

Documents relacionats

Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/monografics.6.2019

Càtedra Educació i Adolescència, Abel Martínez Oliva. Col·lecció monogràfics, vol. 6

Drets

cc-by-nc-nd (c) Edicions de la Universitat de Lleida ; Càtedra Educació i Adolescència. Universitat de Lleida ; els autors, 2019

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)