El tema principal del text és l'educació observada amb mirada sociològica. El títol i la cita prèvia són explícits a propòsit. Qui els escriu n'està convençuda: l'educació -en el seu sentit més complet i ample- no només és fonamental, sinó que és el fonament que converteix -en un procés que, ara, es va fent al llarg i a l'ample de la vida- la gent en persones. Persones diverses, heterogènies, complexes i canviants. Alhora, també converteix els espais i el temps en llocs, indrets, moments i períodes significatius i amb significants. Amb l'educació, en definitiva, edifiquem els fonaments que (hem portat) portem (portarem) a les nostres motxilles vitals totes les persones que som, estem, estarem, habitem i habitarem aquí o allà. Persones de, en i per a llocs, espais, moments i trajectòries, diversos, heterogenis, complexos i canviants. Però, de què parlem quan parlem d'educació? L'article pretén dona resposta a aquesta pregunta que sembla senzilla però no ho és.
Català
Educació; sociologia de l'educació; Educació al llarg de la vida; Aprenentatge i transformació social; Estructura social
Institut d’Estudis Andorrans.
Reproducció del document publicat a: https://www.iea.ad/images/cres/revista-ciutadans/16/02_Educacio.pdf
Ciutadans, 2019, núm. 16, p. 4-19
Institut d’Estudis Andorrans, 2019
Documents de recerca [17848]