dc.contributor.author
Arco Bravo, Isabel del
dc.contributor.author
Gairín Sallán, Joaquín
dc.contributor.author
Armengol Asparó, Carme
dc.date.accessioned
2024-12-05T22:13:56Z
dc.date.available
2024-12-05T22:13:56Z
dc.date.issued
2021-05-06T09:04:42Z
dc.date.issued
2021-05-06T09:04:42Z
dc.identifier
https://doi.org/10.48082/espacios-a21v42n07p09
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/71238
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/71238
dc.description.abstract
El objetivo del estudio es analizar el desarrollo competencial que promueve el Practicum en la formación
de maestros, desde la visión de sus protagonistas. Bajo una metodología mixta y secuencial, se
triangulan datos cuantitativos obtenidos de cuestionarios con datos de entrevistas y grupos de
discusión. Los resultados evidencian que hay un desarrollo competencial en cuanto al conocimiento
práctico del funcionamiento y gestión del aula, pero la función tutorial no forma parte substancial del
desarrollo profesional que potencia este momento formativo.
dc.description.abstract
The objective of the study is to analyze the competence development promoted by the Practicum in
teacher training, from the perspective of its protagonists. Under a mixed and sequential methodology,
quantitative data obtained from questionnaires are triangulated with data from interviews and
discussion groups. The results show that there is a competence development in terms of practical
knowledge of the operation and management of the classroom, but the tutorial function is not a
substantial part of the professional development that enhances this formative moment.
dc.publisher
Editorial Espacios Inc.
dc.relation
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.48082/espacios-a21v42n07p09
dc.relation
Espacios, 2021, vol. 42, núm. 7, p. 128-144
dc.rights
cc-by-nc (c) Arco et al., 2021
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject
Competencia profesional
dc.subject
Formación inicial
dc.subject
Identidad profesional
dc.subject
Professional competence
dc.subject
Initial training
dc.subject
Professional identity
dc.title
El desarrollo de competencias profesionales en el Practicum de maestros. La visión de sus protagonistas
dc.title
The development of professional skills in the Practicum of teachers. The vision of its protagonists
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion