To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5599

Case Study: analysis of the way two schools introduce English in early childhood education
Madrid García, Ivette; Vilar Sabata, Laia
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2017-2018 Recently, an increasing number of schools in Catalonia have bet on introducing English as a foreign language in Early Childhood education. Needless to say, students at this stage are still learning their mother language. Thus, it is important that teachers have specific formation in this field so as to introduce it properly, taking into account the language development processes and stages that children are going through, and act in accordance to this formation. This project is aimed to discover how two different schools - and thus, two different English teachers – both in very similar socioeconomic and sociolinguistic contexts introduce English in Early Childhood education and analyse whether teachers’ formation and believes are coherent with their performance in class. To do so, we have observed 8 English sessions in a 4 years-old class - throughout a common observation grid - and have carried out an interview to each teacher. From the results obtained with the observations and the interviews, some conclusions have been drawn: there is coherence between teachers’ formation and their performance in class and between what they say they do and what they really do. Also school reality is not far from what is being taught in university. Recentment, a Catalunya, un gran nombre d’escoles han apostat per introduir l’anglès com a llengua estrangera durant el segon cicle d’Educació Infantil. Tenint en compte que durant aquesta etapa els estudiants encara estan adquirint la seva primera llengua, és important que els i les mestres d’anglès d’educació infantil tinguin una formació específica sobre com introduir l’anglès en aquestes edats (3-6 anys). L’objectiu d’aquest treball és descobrir com dues escoles diferents - i, per tant, dues mestres d’anglès d’educació infantil diferents - , amb contextos socioeconòmics i socioculturals similars, introdueixen l’anglès a l’etapa d’educació infantil i analitzar si la formació de la mestra i les seves creences són coherents amb la seva actuació a l’aula. Per fer-ho, hem optat per fer 8 observacions (4 a cada escola) en una classe de P4 - amb una graella d’observació comuna - i una entrevista a cada mestra. Dels resultats obtinguts, n’hem extret algunes conclusions: hi ha coherència entre la formació de les mestres i la seva actuació a l’aula així com el que diuen o creuen que fan i el que realment fan a l’aula. També trobem que la realitat de les escoles no està tan lluny del que s’ensenya a la universitat com pensàvem
-Anglès -- Ensenyament
-Educació infantil
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

Related documents

 

Coordination

 

Supporters