The singularity of agrarian cooperatives management: cooperatives positioning in the olive oil sector in Spain

Autor/a

Montegut Salla, Yolanda

Cristobal-Fransi, Eduard

Marimon, Frederic

Data de publicació

2011-06



Resum

Cooperatives are the basis of the social economy in many agricultural sectors. This research work investigates the management situation of the olive oil cooperatives in Spain. The study identifies a typology of cooperatives based on their attitudes towards the sector. A positioning map of the different types of cooperatives is then established on the basis of their characteristics. The study concludes with important managerial aspects of cooperatives.

Tipus de document

Article

Versió del document

Versió acceptada

Llengua

Anglès

Matèries CDU

33 - Economia

Matèries i paraules clau

Administració; Segmentació de mercat; Cooperatives; Management; Market segmentation; Cooperative societies; Segmentación del mercado; Cooperativas

Pàgines

15

Publicat per

Canadian Center of Science and Education

Col·lecció

6; 6

És versió de

International Journal of Business and Management

Drets

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)