The management of agrarian cooperatives: cooperatives’ typologies in the olive oil sector in Spain

Autor/a

Montegut Salla, Yolanda

Cristobal-Fransi, Eduard

Marimon, Frederic

Data de publicació

2010-10



Resum

Cooperatives are the basis of the social economy in many agricultural sectors. The present research work investigates the management situation of the olive oil cooperatives in Spain. The study identifies a typology of cooperatives based on their attitudes towards to the sector: three categories are established and described attending its productivity activity, financial activity and commercial activity. The study concludes with important managerial aspects of olive oil cooperatives in Spain.

Tipus de document

Article

Versió del document

Versió acceptada

Llengua

Anglès

Matèries CDU

33 - Economia

Matèries i paraules clau

Administració; Segmentació de mercat; Cooperatives; Cooperative societies; Management; Market segmentation; Segmentación del mercado; Cooperativas

Pàgines

14

Publicat per

The Bucharest University of Economic Studies

Col·lecció

11; 4

És versió de

Review of International Comparative Management

Drets

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)