El culte al cos: què sap la ciència que la publicitat no diu?

Other title

Premis CIRIT per fomentar l'esperit científic del Jovent (PJ)

Author

Isern Tena, Clara

Other authors

Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Gonzàlez, Núria

Publication date

2009-01-30T09:16:42Z



Abstract

Treball de recerca realitzat per una alumna d’ensenyament secundari i guardonat amb un Premi CIRIT per fomentar l'esperit científic del Jovent l’any 2008. La pressió social viscuda actualment imposa insistentment un model únic de cos ideal prim, amb el conseqüent rebuig de l’obesitat. Maldar per aconseguir aquest ideal és el que s’anomena “culte al cos”, qualificat per molts especialistes d’epidèmia que afecta totes les capes socials. Els objectius del treball han estat: saber quines són les dificultats que hi ha per a moltes persones per arribar o mantenir l’ideal; corroborar el model d’imatge corporal que transmeten les revistes femenines; i demostrar que la informació dels anuncis publicitaris relacionats amb els productes de bellesa ometen informació imprescindible per a la salut o falsegen l’eficàcia dels productes en qüestió.

Document Type

Report

Language

Catalan

CDU Subject

316 - Sociology

Subject

Imatge corporal

Pages

75 p.

10635280 bytes

Collection

Els ajuts de l'AGAUR; 2008PJ10278

Documents

El culte al cos. Què sap la ciència que la publicitat no diu..pdf

10.14Mb

 

Rights

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)

This item appears in the following Collection(s)